Nespresso lanserer kaffe med delige dessertsmaker - Variations

Nespresso lanserer kaffe med delige dessertsmaker - Variations

Siden 2006 har Nespresso hvert år lansert naturlig smakstilsatt kaffe før jul. Blant Club-medlemmene omtales den bare som "julekaffen". Nå er den her igjen, denne gangen inspirert av delikate desserter!

Fansen fikk i våres valget mellom smakene Hazelnut Dessert, Apple Crumble, Berry Cupcake, Lemon Pie og Chocolate Mint. De tre variantene som fikk flest stemmer på Facebook var Hazelnut Dessert, Chocolate Mint og Apple Crumble. Disse kaffevariantene slippes nå som Limited Edition Variations Grands Crus, og er kun tilgjengelig i en begrenset periode.

Nye Limited Edition Variations er laget på kaffe av beste kvalitet. Basen er Livanto Grand Cru, som er en balansert og rund kaffe. Kombinasjonen av Livanto og de nye Variations-aromaene gir en spennende smaksopplevelse.

Kaffen ligger på nivå 6 på Nespresso sin intensitetsskala, som går fra 1 til 13. Variations Limited Edition er et midlertidig tilskudd til de permanente Nespresso Variations, som er Vanilio, Ciocattino og Caramelito.

Hazelnut Dessert: som kjeks med nøtter

Når hasselnøttaromaene møter karamelltonene fra Livanto Grand Cru, går assosiasjonene
raskt til hjemmelagde kjeks.

Chocolate Mint: et lite stykke luksus

Mørk sjokolade i kombinasjonen med frisk mint er en uslåelig klassiker. Denne smaken kan tilfredsstille selv den mest kresne feinschmecker.

Apple Crumble: tradisjonell og fruktig eplekake

Kaffen har enn balansert smak av bakte epler og kjeks, og med aromaer som minner om rykende fersk eplekake.

Serveringstips:

Variations Grands Crus kommer best til sin rett når de serveres som 40 ml espresso. Kaffen passer også perfekt som base i en melkebasert kaffedrikk som Cappuccino og Latte Macchiato.

Se www.nespresso.com/variations for kaffeoppskrifter med de nyeste Variations.

Pris og tilgjengelighet

Hazelnut Dessert, Apple Crumble og Chocolate Mint Limited Edition Variations Grands Crus fra Nespresso er i salg fra 10. november.Variations Limited Edition er tilgjengelig i Nespresso
Boutiques i Oslo, Bergen, Sandvika og Stavanger, samt via Nespresso Club på tlf. 800 87 600, www.nespresso.com, samt på våre mobile nettsider og via Nespresso-app på Android, iPad og iPhone. Pris per kaffekapsel er 4,19 kroner.

Kontaktinformasjon Nespresso:

Johanna Kosanovic, Marketing Manager for Nespresso Norge

E-post: johanna.kosanovic@nespresso.com, Telefon: +94 29 04 45

Om Nestlé Nespresso SA.

Nestlé Nespresso SA er pioneren og referansen til porsjonskaffe av høyeste kvalitet. Nespresso, med
hovedkontor i Lausanne i Sveits, opererer i nesten 60 land og har over 9500 ansatte. I 2013 besto det globale butikknettverket av over 320 eksklusive Nespresso boutiques. I Norge har Nespresso nå 4 boutiques, i Oslo, Bergen, Stavanger og på Sandvika Storsenter

For mer informasjon, besøk Nestlé Nespresso sin bedriftsnettside: www.nestle-nespresso.com.

Gro

Pressekontakt Brand Communication Manager

Nespresso Norge

Nestlé Nespresso SA er et heleid datterselskap av den internasjonale Nestlé Group. Historien begynte med en enkel og revolusjonerende idé: Å gi alle muligheten til å lage den perfekte kopp espresso - akkurat som en dyktig barista.

Fra starten i 1986, har Nespresso omdefinert og revolusjonert måten millioner av mennesker i dag nyter sin kaffe, og det har formet den globale kaffekulturen. Nespresso er ikke bare en kaffe, det er en ekte opplevelse som kombinerer perfeksjon og glede, enkelhet og estetikk.

Nespresso har utviklet seg fra å være en pioner og trendsetter, til å ha blitt referansen innen porsjonskaffe-kategorien gjennom en enestående satsing på å levere den ultimate kaffeopplevelse til våre forbrukere. Dette er hjørnesteinen som selskapet ble grunnlagt på, og det er grunnlaget som har fostret den utrolige veksten Nespresso har hatt.

Nespresso er til stede i nesten 60 land over hele verden, og har hovedkontor i Lausanne, Sveits. Våre over 12.500 ansatte verden over er fokusert på å fortsette å gi den beste kaffen og eksklusive tjenester til kaffeelskere.

Nespresso Norge ble etablert i 2003. Vi er mer enn 150 ansatte og har 8 Boutiques: Oslo Egertorget, Storo Storsenter, Sandvika Storsenter, Strømmen Storsenter, Ski Storsenter, Stavanger, Bergen, Trondheim Solsiden kjøpesenter.