Gå videre til innhold
Klare for nytt kull: Slik så deltakerne ut under årets Unleashed. Nå ser Purina etter nye deltakere.

Pressemelding -

Europas første og eneste dyrematakselerator jakter innovative oppstartsselskaper med fokus på bærekraft

Europas mest kreative og spennende oppstartsselskaper innen dyremat og -pleie inviteres nå til å samarbeide med Purina gjennom deres innovasjonsakselerator.

Purina Accelerator Lab inviterer for tredje år på rad bedrifter til å søke på Unleashed, et program for distruptive oppstartsselskaper innen dyremat, med fokus på innovative produkter og tjenester – og vekstmuligheter. I år vil dommerne prioritere oppstartsbedrifter som benytter teknologi for å hjelpe til med å løse globale utfordringer innen bærekraft.

Unleashed vil særlig søke å støtte gründere og små bedrifter som implementerer regenerativt landbruk, løsninger nullavfall og bærekraftige dyrematinnovasjoner som alternative proteiner og resirkulerte ingredienser. Plasser vil også bli reservert for selskaper som bidrar til å styrke båndet mellom kjæledyr og mennesker.

Start-ups vil bli evaluert på relevansen av ideen deres, samt hvor skalerbar og bærekraftig forretningsmodellen deres er. De seks oppstartsbedriftene som velges ut vil ha muligheten til å benytte Purinas ekspertise blant annet innen forbrukersentrisitet, produkt- og markedstilpasning. De vil også jobbe sammen med et dedikert team med Purina-eksperter for å akselerere veksten gjennom et strukturert, oppfinansiert prosjekt over 24 uker. Bedriftene vil også motta finansiering på opptil CHF50 000, tilsvarende 460.000 kroner, for å støtte akselerasjonsmålene.

– Mantraet vårt er vinn-vinn-vinn, for oppstartsselskapene, for Purina og til syvende og sist for forbrukerne. Det er grunnlaget for suksessen vår. Jeg gleder meg enormt til å jobbe med vårt tredje kull og oppfordrer alle bærekraftige dyrepleie-start-ups til å søke, sier Kim Bill, sjef for Purina Accelerator Lab.

For å søke, gå til www.unleashedbypurina.com Søknader kan sendes inn fra 1. november til 31. desember i år. Vinneren kunngjøres i april 2022.

Unleashed har jobbet med 12 oppstartsselskapet de siste to årene. Fra alternative proteiner og cellebasert sjømat til å koble hundeeiere med lokale hundelånere og spillteknologi; gründerne sett en reell forretningseffekt og skapt nye muligheter, takket være banebrytende ekspertise og støtte levert av Unleashed og Purina.

Nestlé Norge inngår i Nestlé SA som er verdens ledende næringsmiddelkonsern innen ernæring, helse og velvære. Selskapets historie i Norge strekker seg helt tilbake til 1898 og oppkjøpet av Viking Melk.

I dag selger Nestlé en rekke sterke merkevarer som NESCAFÉ, Nesquik, NESCAFÉ Dolce Gusto, Starbucks, Nestlé Barnemat, Smarties, Lion, After Eight, Maggi buljong og frokostblandinger som Cheerios og Fitness. Nestlé eier også virksomhetene Nespresso, Nestlé Professional, Purina og Nestlé Health Science.

Vårt mål er å produsere kvalitetsprodukter som smaker godt og fremmer en sunn livsstil. I Nestlé Norge er vi ca. 240 ansatte, og omsetter for 1,4 milliarder kroner (2019).

Creating Shared Value (CSV) måten Nestlé driver virksomhet på. CSV innebærer at vi skal skape langsiktige felles verdier både for våre aksjonærer OG for lokalsamfunnene vi opererer i. Nestlé jobber med CSV innen områdene ernæring, vann og jordbruksutvikling. Våre forretningsprinsipper omfatter alt fra lokale lover og forskrifter til FNs Global Compact, ILOs konvensjoner samt internasjonalt regelverk

Celin Huseby

Pressekontakt Corporate Communications Manager +4741391419

Cathrine Suter Ossborn

Pressekontakt Nordic Head of Corporate Affairs & Communications

Nestlé Norge - Good Food, Good Life

I dag selger Nestlé en rekke sterke merkevarer som NESCAFÉ, Nesquik, NESCAFÉ Dolce Gusto, Starbucks, Nestlé Barnemat, Smarties, Lion, After Eight, Maggi buljong og frokostblandinger som Cheerios og Fitness. Nestlé eier også virksomhetene Nespresso, Nestlé Professional, Purina og Nestlé Health Science.

Nestlé Norge
Fornebuveien 7-9