Gå videre til innhold
Suksessen fortsetter: Kaffen fra Starbucks har solgt meget godt i norsk dagligvare siden lanseringen. Nå kommer også kakao i hyllene.

Nyheter fra Nestlé

Nå fylles butikkhyllene opp med spennende nyheter fra Nestlé!

En ny favoritt fra Starbucks

Starbucks at Home, Starbucks-kaffe som selges dagligvarehandelen og nytes hjemme, har tatt Norge med storm. Nå kommer også den populære kakaoen Starbucks Signature Chocolate til norske hjem. Kakaopulveret kommer i to varianter:

Starbucks Signature Chocolate 40% er velbalansert og silkemyk, mens Starbucks Signature Chocolate 70% har en mer intens smak av kakao – og en touch av søthet.

All kakaoen som benyttes er 100% Rainforest Alliance-sertifisert.
Anbefalt utsalgspris i lavpris er kr 69.90,-

Sunne vaner for barn i utviklingsalderen

Nestlé lanserer en helt ny produktkategori tilpasset barn i utviklingsalderen fra to år og oppover. Little Rockets Kids Range er for eventyrlystne barn, og tilbyr næringsrik mat på en enkel måte. Produktene er utviklet for å hjelpe med å etablere sunne spisevaner fra tidlig alder, med lite salt, sukker og mettet fett. Little Rockets kommer nå i to formater:

• Little Rockets Astro-Smoothies er laget på ren most frukt og grønnsaker – uten søtet fruktkonsentrat. Smoothiene kommer på en stor 150 grams klemmepose for å temme sulten mellom måltidene.
  • Little Rockets middagsauser med de nye spennende smakene Indisk Tikka med Kylling og Nordisk kremet saus med fisk, begge fulle av grønnsaker, gir en nydelig middag eller lunsj ved å tilsette ris eller poteter.

Smarties i papiremballasje

Smarties har forpliktet seg til å benytte 100% resirkulerbar papiremballasje på alle sine produkter, og utrulling er i god gang! Nå kommer de fargerike sjokoladelinsene i en helt ny papirpose som rommer 240 gram Smarties.

Formatet er perfekt for familier, til baking, pynting av pepperkakehus og lørdagskosen.

Anbefalt pris i lavpris: kr 42.90,-

God morgen med Starbucks

Breakfast Blend ble introdusert 1998 på Starbucks sine kaféer og har siden da blitt en bestselger!

Dette er en perfekt medium brent, myk smaksprofil godt tilpasset nordiske kaffedrikkere, og er en nå tilgjengelig i dagligvarehandelen for Nespresso-plattformen.

Breakfast Blend gir perfekt start på dagen for deg som ønsker en mindre intens kaffe å våkne på,men fremdeles med en sterk karakter.

Anbefalt pris i lavpris: kr 39.90,-

Velkommen til kaffens verden!

Mange blir kjent med kaffens fantastiske verden gjennom «hvite kopper» - kaffedrikker med melk, og nå lanserer Nestlé en trio med spennende latte’r; NESCAFÉ Gull Praline Latte, NESCAFÉ Gull Toffee Nut Latte og NESCAFÉ Gull Chocolate Caramelized Hazelnut Latte.

Alle tre variantene gir en nydelig smak av kaffe og melk – kombinert med pralin, toffee og sjokolade.

Anbefalt pris i lavpris: kr 32.90,-

For spørsmål og høyoppløselige bilder, ta gjerne kontakt med:
Axel Heiberg-Andersen, kommunikasjonssjef i Nestlé Norge: axel.heiberg-andersen@no.nestle.com

Kategorier

Nestlé Norge inngår i Nestlé SA som er verdens ledende næringsmiddelkonsern innen ernæring, helse og velvære. Selskapets historie i Norge strekker seg helt tilbake til 1898 og oppkjøpet av Viking Melk.

I dag selger Nestlé en rekke sterke merkevarer som NESCAFÉ, Nesquik, NESCAFÉ Dolce Gusto, Starbucks, Nestlé Barnemat, Smarties, Lion, After Eight, Maggi buljong og frokostblandinger som Cheerios og Fitness. Nestlé eier også virksomhetene Nespresso, Nestlé Professional, Purina og Nestlé Health Science.

Vårt mål er å produsere kvalitetsprodukter som smaker godt og fremmer en sunn livsstil. I Nestlé Norge er vi ca. 240 ansatte, og omsetter for 1,4 milliarder kroner (2019).

Creating Shared Value (CSV) måten Nestlé driver virksomhet på. CSV innebærer at vi skal skape langsiktige felles verdier både for våre aksjonærer OG for lokalsamfunnene vi opererer i. Nestlé jobber med CSV innen områdene ernæring, vann og jordbruksutvikling. Våre forretningsprinsipper omfatter alt fra lokale lover og forskrifter til FNs Global Compact, ILOs konvensjoner samt internasjonalt regelverk

Celin Huseby

Pressekontakt Corporate Communications Manager +4741391419

Cathrine Suter Ossborn

Pressekontakt Nordic Head of Corporate Affairs & Communications

Nestlé Norge - Good Food, Good Life

I dag selger Nestlé en rekke sterke merkevarer som NESCAFÉ, Nesquik, NESCAFÉ Dolce Gusto, Starbucks, Nestlé Barnemat, Smarties, Lion, After Eight, Maggi buljong og frokostblandinger som Cheerios og Fitness. Nestlé eier også virksomhetene Nespresso, Nestlé Professional, Purina og Nestlé Health Science.

Nestlé Norge
Fornebuveien 7-9