Powerbanks, isbitmaskin og utekjøkken - slik har nordmenn gjort seg klare til ferien

Pressemelding -

Enten du skal reise utenlands, innenlands eller bare være hjemme har mange nordmenn handlet inn ulike typer produkter som kan gjøre ferien enklere eller mer behagelig. NetOnNet har sett på hvilke produkter som definerer nordmenns feriebehov - basert på hva som har blitt handlet inn før sommerferien.

- Det kan virke som at mange har planer om å være mye på farten i sommer, etter et par sommerferier med pandemi. I hvertfall er det mest solgte ferierelaterte produktet hos oss i tiden før sommerferien powerbanks - for å kunne lade mobilen din på farten. Det er flere som reiser i år, i tillegg til at festivalene endelig er tilbake for fullt. Da er en powerbank en god venn i nøden, sier Peter Andersson i NetOnNet.

I tillegg til vanlige powerbanks så er det også en spesiell powerbank for bil- og båtferien som er populær.

- Vi har en Jump Starter, for bil og båt, som også er solgt i stort antall. Den fungerer faktisk som en powerbank også, men i tillegg kan den kicke i gang batteriet på bilen eller båten. Jeg forstår hvorfor den er populær nå i sommer.

Det mest solgte ferieproduktet før sommeren som ikke er en powerbank er en isbitmaskin fra merket Andersson, som lager isbiter på bare 7 minutter.

- Dette er også et produkt vi selger mye av på sommeren, selv om mange også kjøper dette til jul eller på andre tider av året. Sommer og isbiter passer definitivt bra sammen, sier Peter Andersson.

Utekjøkken, grill og vifter populært

En av de store trendene gjennom pandemien har vært å gjøre mest mulig ut av uteområdet sitt hjemme, eksempelvis med et utekjøkken. Det kan virke som at mange fortsatt har planer om å bygge på - og bruke - utekjøkkenet sitt i år.

- Faktisk er produkter som vannkran til utekjøkken noe av det vi har solgt mest av i perioden før sommeren. Med en vask på utekjøkkenet begynner vi å snakke. Da kan du virkelig flytte kjøkkenet ut for sommersesongen, sier Andersson.

Ellers på topplisten finner vi bærbare vanntette høyttalere - perfekt for bassenget eller stranda, kantklippere, vifter, TV, nettbrett og grill.

- Det går selvsagt mye grillprodukter. Både griller, av ulike størrelser, og ulike produkter til grillen som grilltrekk.

NetOnNet – Prispresseren på hjemmeelektronikk
Siden 1999 har NetOnNet solgt forbrukerelektronikk fra egne og kjente merker direkte fra lageret. Vårt fokus er å forenkle alt vi kan for å tilby forbrukerelektronikk billigere enn andre. Dette er mottoet til hele NetOnNet og er basert på vårt unike selvbetjeningskonsept. Kunder velger NetOnNet, ikke bare fordi vi har lave priser, men også fordi vi gjør det lettere og mer redelig med fokus på kunden selv. Slik skaper vi merverdi og et sterkt forhold til våre kunder. NetOnNet selger til forbrukere og bedrifter på nett samt gjennom våre 29 Lagershopper i Sverige og Norge. Selskapets hovedkontor ligger i handelsbyen Borås i Sverige.