Petter Northug og NetOnNet skal sammen erobre Norge

Petter Northug og NetOnNet skal sammen erobre Norge

Rebellene Petter Northug og NetOnNet i dobbeldans for lave priser

Norske NetOnNet inngår i dag et omfattende samarbeid med skikongen Petter Northug. Den nye samarbeidsavtalen kommer samtidig med at NetOnNet starter en offensiv og utvidet satsing i Norge med flere butikkåpninger. Petter Northug er selv tilstede på åpningen av den nye NetOnNet-butikken på Alnabru i dag hvor du møter han i kassen. Sammen vil NetOnNet og Petter Northug sørge for at det glir godt i møtet med ny teknologi og fremtidens elektronikk som gjør hverdagen morsommere og smartere.

- Både Petter Northug og NetOnNet oppleves av mange som sterke utfordrere og rebeller blant etablerte aktører, sier den nye Norgessjefen for NetOnNet, Trygve Hillesland, og tillegger:

- Kort fortalt betyr dette at et av Norges største idrettsikoner, som er kjent for å gå sine egne veier, velger den største utfordreren og rebellen innen elektronikk. Sammen skal Petter Northug og NetOnNet sørge for silkeføre - når du glir gjennom hverdagens klassiske opplevelser knyttet til bruk av teknologi - helt uten is i rubben.

NetOnNet avduker Northug-avtalen samtidig som den prisvinnende elektronikkjeden girer opp satsingen med flere kommende butikkåpninger i Norge. Norgessjefen for NetOnNet, Trygve Hillesland, sier at dette er en svært god match - i en tid hvor NetOnNet satser stort i Norge.

- Vi er svært fornøyde med å ønske Petter Northug velkommen til NetOnNet-familien. Dette samarbeidet er et symbol på to sterke merkevarer som over tid har gjort seg bemerket i både Norge og Sverige, og vi opplever at NetOnNet på mange måter er en slags Petter Northug i elektronikkbransjen: En utfordrer, en rebell og en vilje til å skape fantastiske resultater. Det er ikke mange personligheter vi kan inngå et slikt partnerskap med uten å måtte introdusere vedkommende, men Petter trenger definitivt ingen introduksjon.

Petter Northug, som straks er i gang med langløpssesongen i Ski Classics, tar seg i dag tid til å delta på nyåpningen av NetOnNets butikk på Alnabru, hvor han deler ut luer til vinterklare kunder på jakt etter lave priser mens snøen laver ned. Midt i en hektisk sesongoppkjøring tar han sats når han forteller om samarbeidet med NetOnNet og hvorfor bransjen er svært spennende:

- Alle har et forhold til forbrukerelektronikk. Gjennom karrieren har jeg vært spesielt opptatt av trening, restitusjon og næring. Hos NetOnNet får du faktisk det meste du trenger til dette - treningsklokker og ørepropper til treningsøktene, kjøkkenprodukter til matlagingen og - kanskje det viktigste; TVer, PCer og mobiler til den lange gode restitusjonstiden. Et samarbeid med NetOnNet passer meg bra ettersom jeg kjenner meg igjen i det å komme med kraftige stavtak bak andre konkurrenter. Nå skal vi sammen skyte fart forbi. Akkurat det har jeg god erfaring med, sier Petter Northug.

Samarbeidet kommer i første gang til å bestå av samarbeid og profilering i ulike sosiale og digitale flater samt fysisk deltakelse på enkelte arenaer.

- Vi vil ikke avsløre alle detaljer her i dag, men verken vi eller Petter pleier å bli forbigått i stillhet - så dere vil legge merke til samarbeidet i tiden fremover, avslører Trygve Hillesland.

Fungerende Managing Director for NetOnNet og konsernsjef i Komplett Group, Jaan Ivar Semlitsch, mener Northug-samarbeidet er nok et steg i NetOnNet sin satsning i Norge:

- Petter Northug er et ikon i Norge. Vi ser frem til å sammen skape positive resultater med han, og vår tilstedeværelse i Norge styrkes nå ytterligere med nyåpning i Oslo og ny butikk også i Stavanger. Det er ingen tvil om at vi satser på NetOnNet-merkevaren i Norge og vi tror at vi kan ta store jafs av markedsandelene her i landet. Det blir neppe et barneskirenn, men vi er klare for noen skikkelige fraspark.

Siden 1999 har NetOnNet solgt forbrukerelektronikk fra egne og kjente merker direkte fra lageret. Vårt fokus er å forenkle alt vi kan for å tilby forbrukerelektronikk billigere enn andre. Dette er mottoet til hele NetOnNet og er basert på vårt unike selvbetjeningskonsept. Kunder velger NetOnNet, ikke bare fordi vi har lave priser, men også fordi vi gjør det lettere og mer redelig med fokus på kunden selv. Slik skaper vi merverdi og et sterkt forhold til våre kunder. NetOnNet selger til forbrukere og bedrifter på nett samt gjennom våre 29 Lagershopper i Sverige og Norge. Selskapets hovedkontor ligger i handelsbyen Borås i Sverige.