Endelig er innspillingen av CLUE i gang

Endelig er innspillingen av CLUE i gang

CLUE: Maltesergåten er basert på den bestselgende ungdomsbokserien av krimforfatteren Jørn Lier Horst. Det blir en nervepirrende og medrivende spenningsfilm som vil få publikum til å sitte ytterst på stolen og heie på de tre ungdommene som plutselig må løse en spennende kriminalgåte.

Filmen Maltesergåten er en action-fylt krimfortelling for de største barna basert på de fire første bøkene i Clue-serien til Jørn Lier Horst. Bokserien har solgt over 500.000 eksemplarer og er dermed Norges mest solgte bokserie for barn i alderen 9-12 år.

Trioen Cecilia (12), Leo (13) og Une (12) spilles av henholdsvis Julia Mælumshagen Nymoen, Kenza Olympia Iteka og Felix Sollie. I andre sentraler roller finner vi Kyrre Haugen Sydness, Bjørn Floberg, Lisa Loven Kongsli, Marlon Valdés Langeland, Henrik Mestad og Line Verndal.

- Etter 5 fantastiske uker med opptak i Langesund er vi snart ferdig med opptakene til CLUE: MALTESERGÅTEN, som vi gleder oss til å få ut på kino høsten 2021. Det er en spennende krim basert på bøker av en av våre mest kjente krimforfattere og vi har med oss et formidabelt cast. Hva mer kan man ønske seg? sier produsent Cornelia Boysen.

Om filmen
Cecilia (12) jobber på Perlen Pensjonat, sammen med faren sin, i det idylliske ferieparadiset Skutebukta. Cecilia er fortsatt preget etter at moren ble funnet druknet for et år siden. Når den urbane gutten Leo (13) flytter inn på pensjonatet sammen med moren, er Cecilia og bestevenninnen Une (12) skeptiske til ham til å begynne med. Trioen finner en død mann liggende i stranden nedenfor pensjonatet. Han viser seg å være en gullsmedraner på rømmen. Byttet, som inkluderte den uerstattelig Malteserklokken, ble aldri funnet..

Politiet kaller det en drukningsulykke, men trioen aner at det ligger noe mer bak. Cecilia, Leo, Une og hunden hennes Egon bestemmer seg for å finne denne Malteserklokken. Etterforskningen deres avduker at byttet må være gjemt et sted i Skutebukta. Men noen andre er også ute etter byttet, og villig til å gå over lik for å få tak i det ..

Dette blir starten på en spennende og farefull jakt, hvor de må finne ut hvem på pensjonatet som er den skyldige, samtidig som de følger ledetrådene mot Malteserklokken. Cecilia oppdager dessuten at svaret på gåten, kan gi henne sannheten om morens død.

Filmfakta
Tittel: CLUE- Maltesergåten
Regi: Thale Persen
Produsent: Cornelia Boysen / Pias Semb for Maipo Film
Manus: Aleksander Kirkwood Brown
Skuespillere: Julia Mælumshagen Nymoen, Kenza Olympia Iteka, Felix Sollie, Kyrre Haugen Sydness, Andreas Cappelen, Bjørn Floberg, Marte Solem, Lisa Loven Kongsli, Marlon Valdés Langeland, Henrik Mestad, Anne Krigsvoll, Kyrre Hellum, Line Verndal, Gine Cornelia Pedersen.
Premiere: Høsten 2021
Produksjonsselskap: Maipo film
Distribusjon: Nordisk Film Distribusjon AS

Høyoppløselige pressebilde kan lastes ned her: https://medie.filmdistributorer.no/