Kjersti Dalseide, Ole Christoffer Ertvaag og Tobias Santelmann sikrer julestemning på kino i år!

Gudrun Skrettings bestselger «Tre menn til Vilma» filmatiseres i disse dager, og garanterer julestemning da den inntar kinosalene i november – denne gangen for det voksne publikummet.

I hovedrollene møter vi Kjersti Dalseide, Ole Christoffer Ertvaag, Tobias Santelmann og Henriette Steenstrup. Sammen med denne gjengen kan du forberede deg på en skikkelig feelgood opplevelse med både latter og tårer i kinomørket.

- Vi gleder oss til å kunne gi det voksne publikummet en skikkelig julefilm med karakterer det er lett å like. Da vi fant Kjersti skjønte vi med en gang at vi hadde funnet vår Vilma, og med Charlotte Blom på regi er vi sikre på at «Tre menn til Vilma» blir en film som vil fylle hjertet med både juleglede og ettertanke, sier produsentene Synnøve Hørsdal og Cornelia Boysen.

Regissør Charlotte Blom spillefilmdebuterte med komedien «Staying Alive» i 2015. I 2020 kom hennes andre spillefilm «Dianas bryllup». Blom har også hatt regi på episoder av tv-suksessene «Pørni» og «Neste sommer» samt en rekke prisbelønnede kortfilmer.

«Tre menn til Vilma» får kinopremiere over hele landet 8. november.

Den 35 år gamle læreren Vilma Veierød bor alene. Hun skyr sosiale medier og bekymrer seg for mye – aller mest for døden.
En førjulsdag står plutselig den kjekke presten Ivar og patologen Robert med tourettes på trappen hennes med et brev og beskjeden om at hennes far er død. Vilma visste ikke en gang at hun hadde en far, og brevet setter hele hennes tilværelse på hodet.
Det har ikke vrimlet med mennesker i Vilmas Veierøds liv. Så langt i fra. Men nå må hun plutselig forholde seg til to menn. Tre - hvis man regner med den døde faren.
TRE MENN TIL VILMA er en varm, morsom og rørende film. En film om ensomhet og tilhørighet. Om å ta risikoen på å leve. Om å forstå at man må tørre å miste noe, for å få noe å leve for. En påminnelse om at det er håp, selv for de mest håpløse av oss.
Tre menn til Vilma er basert på Gudrun Skrettings bestselgende bok, som kom ut i 2020.

Maipo Film er et av Norges ledende produksjonsselskaper for spillefilm og dramaserier. Etter Oscar-nominasjonen av suksessen ELLING for beste internasjonale spillefilm har Maipo Film produsert en rekke prisbelønte og kritikerroste filmer og serier for et bredt publikum. Med over 40 produksjoner siden etableringen i 2000 har Maipo Film sikret seg en solid posisjon på det norske og internasjonale markedet. Maipo Film er en av grunnleggerne av The Creatives, en allianse av ti uavhengige produksjonsselskaper som ble stiftet i 2021. Maipo Film står blant annet bak filmer som de tre Flåklypa-Filmene (2013, 2015, 2018), Askeladden-filmene og TV-serien Lykkeland.

Tittel: «Tre menn til Vilma»
Regi: Charlotte Blom
Manus: Maren Skolem etter Gudrun Skrettings bok