David Vu/Storm Films AS

Tre nøtter til Askepott- her er hele rollelisten!

Det har vært mange spekulasjoner i det som har blitt kalt vinterens «Askorama». Vi er nå stolte over å kunne presentere den fullstendige rollelisten til den eventyrlige nyinnspillingen av «Tre nøtter til Askepott».

- Jeg føler meg ekstremt privilegert som får jobbe med et ensemble som dette. Fra de helt ferske, lysende talenter til flere av de mest erfarne og dyktigste skuespillerne vi har i landet sier regissør Cecilie Mosli. I tillegg til den strålende jobben de gjør foran lerretet, er de, sammen med det fantastiske crewet vårt, så entusiastiske og arbeidsomme at selv de lengste dager i vind og vær på fjellet blir en fryd avslutter hun.

- Vi ser på Askepott som et genrasjonsoverskridende prosjekt for hele det norske folk, og i denne filmen er det kvalitetsskuespillere og historier som vil engasjere alle fra tre til hundre pluss, sier produsent Frederick P N Howard.

Rollene:
    Askepott - Astrid Smeplass
    Prinsen - Cengiz Al
    Stemor - Ellen Dorrit Petersen
    Kongen - Thorbjørn Harr
    Privatlærer - Nils Jørgen Kaalstad
    Skammeltjener - Kristoffer Hivju
    Alferd - Bjørn Sundqvist
    Barnon Von Snauser - Nader Khademi
    Rosa/ Kokka - Anne Marit Jacobsen
    Herolden - Jonis Josef
    Stesøster - Ingrid Giæver
    Bendik - Sjur Vatne Brean
    Sami - Arthur Hakalathi
    Dronningen - Nasrin Khusrawi
    Ola - Toivo Ty Terjesen

Høyoppløselige pressebilder kan lastes ned her:https://medie.filmdistributorerer.no/

Vi lager en storslått moderne eventyrfilm basert på klassikeren «Tre nøtter til Askepott» fra 1973, men tar den hjem til Norge og vår arktiske vinter og vårt ville landskap. Den udødelige historien om jenta som bryter ut av stemorens tyranni handler om å tørre å tro på seg selv og at kjærligheten seirer til slutt. Selv om eventyret er urgammelt, er det også evig aktuelt. Filmen viderefører arven fra klassikeren ved å ha en handlekraftig og selvstendig Askepott i hovedrollen. For Ikke alle prinsesser venter på å bli reddet!

Tittel: Tre nøtter til Askepott
    Regi: Cecilie Mosli
    Produsent: Frederick P. N. Howard & Petter J. Borgli
    Manus: Kamilla Krogsveen, Karsten Fullu, Anna Bache-Wiig og Siv Rajendram Eliassen