NHST Media Group kjøper seg opp i Mynewsdesk AB

NHST Media Group kjøper seg opp i Mynewsdesk AB

NHST Media Group har i dag inngått avtale om kjøp av 1,723,760 aksjer i Mynewsdesk AB, som utgjør 30,52 % av aksjene i virksomheten. Etter dette har NHST Media Group en eierandel i Mynewsdesk AB på 87,02 %. Tilbud er utestående på resten av aksjene i virksomheten.

Mynewsdesk gir alle selskaper og organisasjoner en mulighet til å skape sitt eget nyhetsrom og er en plattform for effektiv direkte kommunikasjon. Virksomheten er markedsledende i Sverige og har ekspandert til de øvrige nordiske land, Storbritannia og Singapore.  Siden NHST Media Group kjøpte et flertall av aksjene i 2008 har Mynewsdesk vært den raskest voksende virksomheten i konsernet og har tidoblet sin størrelse med gjennomsnittlig årlig vekst på over 50%. Virksomheten inngår nå i forretningsområdet Direct Relations sammen med ddp direct GmbH i Tyskland.

Peter Ingman er administrerende direktør for Mynewsdesk og fortsetter i denne rollen.

Prisen som betales for aksjene er MSEK 55,7, basert på en enterprise value for Mynewsdesk AB på MSEK 182,5.

MyNewsdesk hadde i 2012 en omsetning på MSEK 85,6 og et driftsresultat på MSEK 1,6 (etter en endring i policy for inntektsføring i 2012, som hadde en negativ effekt på rapporterte inntekter og driftsresultat).

NHST Media Group hadde i 2012 en omsetning på MNOK 1200,0 og et driftsresultat på MNOK 44,0

Kontakter:

Gunnar Bjørkavåg, Konsernsjef, NHST Media Group, +47 9003 1029

Andreas Emblem, Divisjonsdirektør, Direct Relations / Corp Dev, NHST Media Group, +47 9325 6068

Peter Ingman, VD, Mynewsdesk, +46 7052 94179