Stor digital konferanse om blå skog

Stor digital konferanse om blå skog

Norsk nettverk for blå skog inviterer til BLÅ SKOG UKA 2020 på nett. Programmet varer om lag tre timer hver dag fra mandag 9. til fredag 13. november. Det er gratis å delta.

Gjennom uka kan du lære om hvilken rolle tare, sjøgress, tang og mangrover spiller i havets økosystemer, og hvilken nytte disse habitatene kan gi om vi forvalter dem fornuftig: Hvordan kan de bidra til et rikere og mer mangfoldig hav? Hvordan kan de fjerne CO2 fra atmosfæren? Kan de legge grunnlag for ny industri og nye arbeidsplasser uten å skape alvorlige konflikter?

Du vil treffe blant annet klima- og miljøministeren, forskere som representerer det beste av norsk kompetanse, samt representanter for næringsliv og forvaltning. Vi vil også legge til rette for at du som deltar kan bli informert og engasjert, både før, under og etter at uka er over.

Konferansen er åpen for alle, enten du er forsker, politiker, student, forvalter, lærer, driver en bedrift - eller bare nysgjerrig. Vi lover at den eneste måten du blir «blå» på, er ved at du får masse ny kunnskap og inspirasjon om det havet av muligheter vi skal ta et dypdykk i!

Klikk her for konferansesiden
Klikk her for påmelding

Gunnar Omsted

Pressekontakt Seniorrådgiver, Medier og formidling Pressekontakt 93654386

Caroline Enge

Pressekontakt Forskningsassistent, seksjon for vann og samfunn Kommunikasjon, forskning +4745447990

Forskning for en bærekraftig framtid

Norsk institutt for vannforskning (NIVA) er Norges viktigste miljøforskningsinstitutt for vannfaglige spørsmål, og vi arbeider innenfor et bredt spekter av miljø, klima og ressursspørsmål. Vår forskerkompetanse kjennetegnes av en solid faglig bredde, og spisskompetanse innen mange viktige områder. Vi kombinerer forskning, overvåkning, utredning, problemløsning og rådgivning, og arbeider på tvers av fagområder.

Norsk institutt for vannforskning (NIVA)
Økernveien 94