NLP Centeret - egenutvikling, kommunikasjon og coaching

NLP Centeret har siden 2001 avholdt kurs og utdanning innen NLP, Coaching, Mindfulness og Enneagrammet samt flere kortere coaching- og selvutviklingskurs. Tilsammen har de gitt mange tusen undervisningstimer. NLP Centeret holder til i lyse fine lokaler i Strømsveien 50 på Strømmen i Skedsmo kommune, Akershus. De har også en avdeling i Trondheim, samt samarbeidspartnere i Stavanger og Porsgrunn/Notodden.

Hva er NLP?

NLP står for Nevro Lingvistisk Programmering og er et verktøy for å bedre kommunikasjon, skape endringer i fastlåste tankemønster og adferd. Med innsikt og forståelse om de psykologiske mekanismene som ligger til grunn for de valgene vi tar, er NLP kjent som en meget effektiv og moderne form for psykologi. Mennesket endrer seg hele tiden, som oftest ubevisst. Dette er en av forutsetningene for NLP. Gjennom det vi sier til oss selv gjennom livet, positive og negative ting, programmerer vi inn adferdsmønstre. Disse adferdsmønstrene lagres på cellenivå og følger oss i det ubevisste sinn. Verktøyene som benyttes i NLP er er rekke strategier som er modellert fra mennesker som har hatt suksess med denne programmeringen. Alt dette settes i system, og resultatet er en verktøykasse med løsningsorienterte strategier som kan læres, slik at man lettere kan nå sine mål.

Verktøyene som brukes i NLP er i stadig utvikling og lærerne og terapeutene på NLP Centeret jobber daglig med mennesker i terapi, coaching, kurs og utdanning.

Hvor finner man NLP i dagliglivet?

Faget, tankegangen eller resultater av NLP finner du i større og større grad. Ideene som ligger til grunn for endring, problemløsing og fokus har gjort at faget har vokst seg inn i mange situasjoner.
I dag blir NLP strategier brukt i blant annet:

- Helsetjenester
- Næringslivet
- Barne- og ungdomsarbeid
- Privat coaching
- Samt i kurs og i litteratur

NLP både for private og for bedrifter

NLP Centeret holder kurs både for privatpersoner og for bedrifter. Dette er altså kurs og utdannelser som kan være nyttige både i det private liv og i arbeidslivet. NLP Centeret har 4 godt kvalifiserte og sertifiserte NLP lærere og trenere med lang faglig bakgrunn. De holder blant annet miniseminarer for de som er interessert i å lære mer om hva NLP er og hva kursene inneholder.

Utdannelse

Tilbudet om NLP utdannelse inkluderer disse kursene:

- NLP Practitioner
- NLP Master Practitioner
- NLP og Coaching
- DNCF Coach
- Terapi Master
- Enneagrammet

Besøk www.nlpcenteret.no for mer informasjon.

• Voksenopplæring

• coaching