OKEA nytt medlem i NOFO

OKEA nytt medlem i NOFO

NOFO er en medlemsorganisasjon for alle operatørselskap på norsk sokkel, og med OKEA som nytt medlem, teller NOFO nå 19 medlemmer.

Etter oppkjøp av eierandeler i Draugen fra Norske Shell sommeren 2018, vil OKEA bli operatør for én av de største installasjonene på Norsk sokkel. Det estimeres at OKEA vil produsere rundt 22.000 fat oljeekvivalenter per dag.

NOFOs overordnet strategisk mål er å sikre at oljevernberedskapen til enhver tid er dimensjonert i samsvar med operatørenes behov og beredskapsplaner, og NOFOs styre består også utelukkende av representanter fra operatørselskapene.

Over 100 årlige øvelser for utstyr og personell.
Hvert år gjennomfører NOFO godt over 100 øvelser der alt av oljevernfartøy, slepebåter og utstyr gjennomgår øvelser og blir verifiserte. Slik får også skadestedsledere, utstyrsoperatører og maritimt mannskap verdifull opplæring i NOFO-utstyret. Også menneskene som skal operere utstyret må testes. NOFO holder opp mot 60 kurs i året der over 1000 personer er involverte. Disse kursene tar for seg alle sider ved oljevernberedskapen.

Vi ønsker OKEA velkommen til NOFO og ser frem til videre samarbeid

Emner

Vi forbedrer oljevernberedskapen gjennom utvikling og implementering av ny teknologi. Samtidig ivaretar vi kursing, beredskap og teknologiutvikling på vegne av operatørselskapene.

Veronica Halvorsen

Pressekontakt Kommunikasjonsrådgiver Presse, kommunikasjon, sosiale medier, hjemmesider og omdømme 47170906

For havets skyld

NOFO er en medlemsorganisasjon for operatørselskap på norsk sokkel. Vår hovedoppgave er å oppfylle medlemmenes behov for en effektiv og robust oljevernberedskap. Vi skal sikre at oljevernberedskapen til enhver tid er dimensjonert for operatørselskapenes behov og krav.

NOFO
Vassbotnen 1