Gå videre til innhold
Norconsult befinner seg blant topp 5 på listene over Norges mest attraktive arbeidsgivere.

Norconsult er igjen en av Norges mest attraktive arbeidsgivere

Resultater fra Karrierbarometeret og Universum avdekker hvert år Norges mest attraktive arbeidsgivere og studenters karrierepreferanser ved norske universiteter og høyskoler. Norconsult er i 2019 kåret til henholdsvis nr. 4 og nr. 5 blant teknologi- og ingeniørstudenter.

Rekrutterer 100 nyutdannede hvert år

- Det er gledelig at Norconsult beholder sin sterke posisjon som en attraktiv arbeidsgiver blant de studentene som er relevante for oss. I Norge ansetter vi rundt 100 nyutdannede studenter hvert år, i tillegg til at vi har nærmere 100 sommerstudenter innom oss hver sommer. For å tiltrekke oss de beste må vi kunne tilby dem en meningsfull og spennende arbeidshverdag, og vi er derfor opptatt av at medarbeiderne i Norconsult trives i jobben sin og har arbeidsoppgaver som både utfordrer og gir mestringsfølelse, sier konserndirektør stab i Norconsult, Fride A. Hærem.

Årets drømmearbeidsgivere

Universum og Karrierebarometeret kårer landets mest attraktive arbeidsgivere i kategoriene Business, Ingeniør, IT, Jus og Humaniora. I år har over 15 000 studenter ved ulike høyskoler og universiteter i Norge besvart undersøkelsen.

Karrierebarometeret 2019 - Topp 10 ingeniør:

1. Sintef
  2. Aker Solutions
  3. Equinor
  4. Norconsult
  5. Kongsberg Gruppen
  6. Multiconsult
  7. TechnipFMC
  8. Hydro
  9. Aker BP
  10. Sweco

Universum 2019 - Topp 10 ingeniør:

1. Equinor
  2. Multiconsult
  3. Kongsberg Gruppen
  4. Aker Solutions
  5. Norconsult
  6. Hydro
  7. Sweco
  8. Sintef
  9. Forsvaret
  10. AF Gruppen

Les mer om Karrierebarometeret her.

Les mer om Universum her.

Norconsult er Norges største og en av de ledende tverrfaglige rådgiverbedriftene i Norden, med virksomhet som spenner over fire verdensdeler. Våre tjenester er rettet mot samfunnsplanlegging, prosjektering og arkitektur. Norconsult er engasjert i prosjekter innen bygg og eiendom, samferdsel, energi, industri, vann og avløp, olje og gass, miljø, plan, arkitektur, sikkerhet og IT. Av selskapets 4 300 medarbeidere arbeider om lag 3 200 i Norge. Norconsult har mer enn 100 kontorer i Norge og internasjonalt. Hovedkontoret ligger i Sandvika utenfor Oslo. Selskapet er eid av medarbeiderne. (Tall per 01.01.2020)

Benedicte Bratt Jakhelln

Relatert materiale