Gå videre til innhold
Universum Professional survey: Norconsult kåret til den tredje mest attraktive arbeidsgiveren blant yrkesaktive ingeniører. Foto: Line Slotnæs

Norconsult er igjen en av Norges mest attraktive arbeidsgivere

Norconsult er kåret til den tredje mest attraktive arbeidsgiveren blant yrkesaktive ingeniører i Universum Professional Survey 2019.

Universum kårer hvert år Norges mest attraktive arbeidsgivere blant yrkesaktive med høyere utdanning. I år har i overkant av 10 000 sagt sin mening, og rangert sine drømmearbeidsgivere innen kategoriene økonomi, ingeniør og IT. Rangeringen over de mest attraktive arbeidsgiverne innenfor kategorien ingeniør er besvart av ca. 2 000 personer. Equinor, Multiconsult og Norconsult er i år ingeniørene sine topp tre arbeidsgivere.

Bygge- og anleggsbransjen attraktiv

Både Norconsult og Multiconsult er på pallplass i årets rangering. I tillegg er flere andre rådgivende bedrifter og entreprenører blant topp 20, noe som vitner om at bygge- og anleggsbransjen er populær blant ingeniørene.

– Det er veldig positivt at bygge- og anleggsnæringen som helhet kommer godt ut i årets undersøkelse, sier konserndirektør for stab i Norconsult, Fride A. Hærem.

– Vi jobber hardt for å tiltrekke oss de medarbeiderne vi ønsker, og merker at konkurransen om de beste hodene er tøff. Vi rekrutterer flere hundre nye medarbeidere hvert eneste år til våre 58 kontorer over hele landet, og det er viktig for oss å fokusere på mulighetene i selskapet. Det at du som medarbeider i Norconsult får mulighet til å påvirke en bransje i stadig endring, både med tanke på digitalisering, ny spennende teknologi og økt fokus på bærekraft i prosjektene, synes å være attraktivt for potensielle nye medarbeidere, sier Hærem.

Opptatt av bærekraft

I Norconsult opplever man også at mange av de unge og nyutdannede er opptatt av bærekraft når de skal velge arbeidsgiver.

– Bærekraft er et viktig strategisk tema for Norconsult, og som rådgivere skal vi bidra med å gi råd og ta i bruk teknologi som reduserer klimautslipp og som bidrar til et mer bærekraftig samfunn, sier Hærem.

I Norconsult utvikler vi morgendagens samfunn ved å kombinere ingeniørfag, arkitektur og digital kompetanse.

Vi har en helhetlig tilnærming med utgangspunkt i lokal tilstedeværelse og tverrfaglig kompetanse og samarbeid. Gjennom nyskaping og innovasjon søker vi stadig etter mer bærekraftige, effektive og samfunnsnyttige løsninger som bidrar til at vi alle får en enklere og bedre hverdag. Vi engasjerer oss i alle deler av utviklingen, fra idéfase til overordnede planer, prosjektering og driftsstøtte. Årlig utfører Norconsult flere tusen oppdrag for offentlige og private oppdragsgivere i inn- og utland.

Norconsult AS
Vestfjordgaten 4