Norconsult satser i Ytre Namdal og åpner kontor i Rørvik

Norconsult øker sin tilstedeværelse lengst nord i Trøndelag, og etablerer et eget avdelingskontor i Rørvik. Nærhet til kunder i et område med vekst og nye markedsmuligheter, er viktige drivere for etableringen.

Rørvik blir det sjette avdelingskontoret til Norconsult i Nord-Trøndelag. På sikt er målet til Rune Gjermo, som er kontorleder for samtlige av Norconsult sine avdelinger i Nord-Trøndelag, at avdelingen i Rørvik vokser og blir en betydelig aktør i Ytre Namdal.

Med 4 600 medarbeidere er Norconsult den største tverrfaglige rådgiverbedriften i Norge. I Nord-Trøndelag har selskapet avdelinger i Stjørdal, Levanger, Verdal, Steinkjer og Namsos, i tillegg til det nye kontoret i Rørvik.

Lokal kunnskap

Rune Gjermo forteller at det har stor verdi for Norconsult å være til stede lokalt.

– Vi er veldig fornøyde med å ha åpnet kontor i Rørvik. Vi er opptatt av å levere tjenester basert på lokalkunnskap. Vi skal være tett på kunden, og det skal være lav terskel for å stikke innom oss for en kopp kaffe, forteller Rune Gjermo.

Ønsker å skape arbeidsplasser

På sikt er planen å bygge opp et større rådgiverteam ved kontoret i Rørvik, og ta del i den positive utviklingen i regionen.

– Vi ser et veldig stort potensial her. Norconsult er allerede involvert i en rekke prosjekter i havbruksnæringen, blant annet innen prosjektering av landbaserte anlegg og nye havbrukskonstruksjoner, sier Gjermo.

– Vi ønsker å bidra med verdiskapingen i en veldig spennende region. Målet er å skape nye arbeidsplasser, og gjerne arbeidsplasser med en annen type kompetanse enn regionen har i dag. Hvis vi kan bidra med å legge til rette for at unge voksne flytter til regionen, så har vi oppnådd mye, avslutter Gjermo.

• økonomi og konsern

• Nord-Trøndelag