Kathrine Duun Moen blir ny administrerende direktør i Technogarden

Kathrine Duun Moen (48) begynner i stillingen som ny administrerende direktør i konsulent- og rekrutteringsselskapet Technogarden 1. mars 2020.

Duun Moen kommer fra stillingen som direktør for eksterne kanaler i Forsvaret, en del av Forsvarets logistikkorganisasjon. Hun har tidligere jobbet som direktør for forretningsutvikling og IT i Relacom og 11 år i Statkraft der hun blant annet har hatt stillingen som Innovasjonsdirektør. I tillegg har hun syv års erfaring fra konsulentbransjen i Ernst & Young Advisory Services. Duun Moen er utdannet sivilingeniør i kjemi fra NTH (nå NTNU).

– Vi fikk svært mange godt kvalifiserte søkere til stillingen, og er meget fornøyde med at Kathrine takket ja til å lede Technogarden og videreutvikle et selskap i vekst. Som utdannet sivilingeniør, og med erfaring både som rådgiver og med arbeid innen privat og offentlig sektor, har hun en solid ballast med seg til de prosessene hun skal lede, samtidig som hun vil bringe nye perspektiver inn i virksomheten, sier Egil Gossé, som er styreleder i Technogarden og konserndirektør for Norden i Norconsult.

Technogarden er en ledende kompetanseleverandør innen rådgivende ingeniørtjenester, telecom/digitalisering, IT og prosjektledelse, og er et heleid datterselskap av Norconsult.

– Konsulent- og rådgivningsbransjen står ovenfor både muligheter og utfordringer; muligheter som kan utnyttes, og utfordringer som kan snus til konkurransefortrinn. Technogarden, som opererer innen mange spennende fagområder, har et veldig godt utgangspunkt for å fortsette den positive utviklingen og forsterke sin posisjon i markedet. Jeg gleder meg til å bli kjent med nye kollegaer, og ser frem til å bidra til videre utvikling sammen med resten av organisasjonen, sier Duun Moen.

Technogarden gjennomfører årlig 500 konsulentoppdrag og 150 rekrutteringsoppdrag fordelt på 13 kontorer i Norge og Sverige.

Norconsult er Norges største og en av de ledende tverrfaglige rådgiverbedriftene i Norden, med virksomhet som spenner over fire verdensdeler. Våre tjenester er rettet mot samfunnsplanlegging, prosjektering og arkitektur. Norconsult er engasjert i prosjekter innen bygg og eiendom, samferdsel, energi, industri, vann og avløp, olje og gass, miljø, plan, arkitektur, sikkerhet og IT. Av selskapets 4 000 medarbeidere arbeider om lag 3 000 i Norge. Norconsult har mer enn 100 kontorer i Norge og internasjonalt. Hovedkontoret ligger i Sandvika utenfor Oslo. Selskapet er eid av medarbeiderne. (Tall per 07.11.2019)