Ny leder for Norconsults avdeling for Bygg og eiendom i Bergen

Øystein Kvamme (45) har takket ja til stillingen som ny leder for Norconsults avdeling for Bygg og eiendom i Bergen. Han kommer fra rollen som prosjektsjef i Skanska, og tiltrer sin nye stilling 10. august.

Kvamme har mer enn 21 års erfaring fra entreprenørsiden, primært med bolig-, omsorgs- og undervisningsbygg. I tillegg har han jobbet med anleggsvirksomhet knyttet til Bybaneutbyggingen i Bergen. Kvamme har lang erfaring fra ledende roller hos NCC og Skanska, og kommer fra stillingen som prosjektsjef i Skanska, der han har vært i ti år og blant annet vært stedfortreder for regiondirektøren i region Vest. Kvamme er utdannet byggingeniør med videreutdanning innen prosjektledelse.

Bærekraftarbeidet som viktig faktor

– Jeg er veldig glad for å få muligheten til å lede en av Norconsults mange sterke og kompetente avdelinger. Selskapets bidrag til et bærekraftig samfunn og medarbeidernes tverrfaglige kompetanse har vært spesielt viktig for at jeg takket ja til stillingen. Jeg ser frem til å bidra med min entreprenørerfaring og kompetanse på en helt ny arena, sier Øystein Kvamme.

– Øystein har en personlighet og en lederstil som vil passe godt inn i Norconsult. Hans kompetanse og erfaring fra entreprenørbransjen er svært verdifull for arbeidet han skal gjøre med å ytterligere styrke bygg- og eiendomssiden av Norconsults virksomhet i Bergen. Vi ser frem til å få Øystein med på laget, og ønsker ham hjertelig velkommen, sier Endre Ljones, konstituert kontorleder ved Norconsults kontor i Bergen.

• bygg og eiendom
  • rekruttering og ansatte

• Hordaland

Norconsult er Norges største og en av de ledende tverrfaglige rådgiverbedriftene i Norden, med virksomhet som spenner over fire verdensdeler. Våre tjenester er rettet mot samfunnsplanlegging, prosjektering og arkitektur. Norconsult er engasjert i prosjekter innen bygg og eiendom, samferdsel, energi, industri, vann og avløp, olje og gass, miljø, plan, arkitektur, sikkerhet og IT. Av selskapets 4 300 medarbeidere arbeider om lag 3 200 i Norge. Norconsult har mer enn 100 kontorer i Norge og internasjonalt. Hovedkontoret ligger i Sandvika utenfor Oslo. Selskapet er eid av medarbeiderne. (Tall per 01.01.2020)