Linda Eriksson, Vice President Commercial Nordic Hotels & Resorts

Linda Eriksson blir ny Vice President Commercial for Nordic Hotels & Resorts

Linda Eriksson tiltrer rollen som Vice President Commercial for Nordic Hotels & Resorts. Hun kommer nylig fra stillingen som CCO i Social Eatertainment Group, men tar også med seg erfaring fra Scandic Hotels, hvor hun var ansvarlig for selskapets strategiarbeid. Med faglig tyngde innen kommersielle strategier og vekst tar hun på seg oppgaven med å lede Nordic Hotels & Resorts, Nordens største samling av uavhengige hoteller.

Linda startet sin karriere på KTH (Kungliga Tekniska Högskolan) med en ambisjon om å bli programmerer. Interessen for hva teknologi og mennesket kan oppnå sammen tok henne videre til Bain & Company hvor hun jobbet med Management Consulting, før veien senere gikk over til hospitality-bransjen. Hun brenner for å forstå gjestene og deres behov, lage strategier basert på analyser og bygge optimaliserte og motiverte team.

- Nordic Hotels & Resorts vil oppleve en betydelig vekst framover. For å kunne skape skalerbare prosesser knyttet til dette trenger vi en mastermind innen kommersiell strategisk utvikling. Linda er unik med sin kombinasjon av å være analytisk sterk, ha en finger på pulsen innenfor markedsforholdene og evnen til å omdanne dette til handling, sier Henrik Berghult, COO i Nordic Hotels & Resorts.

Reiselivsbransjen står overfor store muligheter. Nordic Hotels & Resorts skal ekspandere raskt, men omverdenen utvikler seg i samme tempo. I en tid hvor gjestenes behov endrer seg, kundesentrisk AI blir de nye søkemotorene og det super-personaliserte forventes, blir det stilt nye og større krav til de kommersielle avdelingene. Linda Eriksson møter fremtidens utvikling med stor tillit og spenning.

- Å jobbe med analyse, strategi, prosess og mennesker er min kjerne. At jeg i tillegg får jobbe med merkevare-porteføljen som Nordic Hotels & Resorts har, gjør oppgaven enda mer spennende. Livsstils- og premiumsegmentene er ofte de segmentene med de mest progressive og komplekse målgruppene. De leder utviklingen og er fremst i endringene. Jeg ser frem til å komme i gang og ta fatt på arbeidet vi har foran oss sammen med resten av teamet, sier Linda Eriksson, VP Commercial i Nordic Hotels & Resorts.

Linda Eriksson tiltrer 8. Mai og vil være en del av ledelsen i Nordic Hotels & Resorts. Hun rapporterer til Chief Operating Officer Henrik Berghult.

Regions

Nordic Hotels & Resorts give you a Reason to Travel by providing captivating and curated guest experiences brought to life through devoted people, inspiring design and great storytelling

Pressekontakt Director of Brand and Communication +46 733 582 488

One of a kind, part of a team

Nordic Hotels & Resorts samler unike merkevarer under en paraply. Fra august 2019 er vi totalt 39 drifts- og medlemshoteller, og en restaurant og flere prosjekter på gang. Felles for alle våre hotell er at vi tilbyr gjesten nye, ekstraordinære hotellopplevelser.