Farge: 366 Scandinavian Antique

En levende og naturlig trefasade med beis

Vi elsker tre og med en transparent beis fremhever vi treets vakre struktur, og fasaden bibeholder et levende og naturlig utrykk. For å hjelpe til med valg av farge lanserer Nordsjö en ny farge- og inspirasjonsguide med stilrene og vakre kombinasjoner av beisfarger for både tradisjonelle og moderne trehus.

Våre trehus ligger oss varmt om hjertet og vi er derfor nøye med å ta vare på dem og male eller beise dem jevnlig med et godt og varig produkt, samt å velge riktige farger som gir huset rettferdighet og som harmoniserer med omgivelsene. I Nordsjös nye fargekart kan man utforske vakre fargepaletter; En sober grå og svart palett, en myk i sandfarger og gråbrunt, en varm rød- og gulbrun og en blå og grønn med litt særpreg.

– Å velge en transparent farge er ikke av det enkleste ettersom fargen på treet man beiser påvirker resultatet. I vår nye fargeguide har vi valgt ut 30 tidløse og vakre farger som alle fungerer vel på våre nordiske trehus i mange år framover, sier Ann-Charlotte Linde, fargesjef i Nordsjö.

Tips & Råd
Farger forandrer seg alltid med lyset og det er stor forskjell på en liten fargeprøve man ser på innendørs og den ferdigmalte fargen på fasaden utendørs. Det er lett å velge en altfor lys og intensiv farge som blir for skarp på fasaden. Selve poenget med beis er at trestrukturen syns igjennom selve beisen. Derfor er det viktig å tenke på at den endelige fargen vil bli påvirket av treets farge; ulike treslag har jo ulike farger i seg. Mal et løst panelbord så du ser hvordan fargen kommer til å se ut på akkurat ditt treverk og flytt den gjerne rundt på huset og se fargen i både sol og skygge før du bestemmer deg.

Når det er tiden for å male, tenk på å male bordene hele i et sveip og etterstryk i treretningen. Om man stopper midt på et bord så blir det lett skjolder som vil synes på fasaden.

Nordsjö har beisprodukter med ulike utseende og egenskaper – les om dem på www.nordsjo.no eller besøk våre forhandlere for tips og råd.

Farge- og inspirasjonsguiden får du hos Nordsjö-forhandlere, velkommen inn for å hente et eksemplar.

_ _ _ _

For mer informasjon, inklusive ytterligere pressemateriale og bilder, vennligst kontakt
Mette Dahl, Marketing Activation Manager i Nordsjö: Mette.dahl@akzonobel.com