Innovative Nordsjö Colour Tester - nå med 10 nye stilsikre farger i kolleksjonen

Siden lanseringen av Nordsjö Colour Tester i 2018 - et innovativt testprodukt for veggmaling, med mini-rull og maling i ett - har Nordsjö gjort det mulig for forbrukere, på en enkel og grei måte, å teste nye farger på veggen hjemme. På høsten 2021 ble Nordsjö Årets Farge 2022 – Bright Skies – lansert i Colour Tester og den følges nå opp av ytterligere 10 lekre og aktuelle farger i Colour Tester-kolleksjonen, som omfatter totalt 49 farger inkl. Årets Farge.

Nordsjö Colour Tester har gjennom sin fleksible emballasje gjort fargevalget lettere for forbrukeren i hele Norge de seneste par år, og nå tilbyr Nordsjö 10 nye lekre og aktuelle farger, som avspeiler nåtidens og morgendagens trender i hjemmet. Blant nyhetene finner vi farger som den avdempede grålilla Illuminated Visby, den bløte grågrønne Illuminated Abisko og den varme beige Glowing Brantevik.

– For å sikre at den fargen du har valgt fungerer i ditt hjem, med andre innredningsdetaljer og belysning, anbefaler jeg alltid, at du prøvemaler for å sikre at du får et resultat i overensstemmelse med forventningene. Med Nordsjö Colour Tester kan du raskt og enkelt teste fargene fra kolleksjonen i ditt eget hjemmemiljø. For å hjelpe deg med å velge har vi delt fargene i fargegrupper, som er med på å gjøre fargevalget litt tryggere, sier Ann-Charlotte Linde, Colour Manager i Nordsjö.

Nordsjö har via sine årlige trendrapporter Colour Futures, som i år inkluderer Årets Farge – Bright Skies – et konstant øye på både nåværende og kommende års fargetrender. Med lanseringen av de nye fargene i Colour Tester-kolleksjonen har forbrukeren nå mulighet for å male om hjemme med noen av de mest aktuelle farger – farger som vi vil se mer og mer av i de kommende år.

Utover lanseringen av nye farger har Nordsjö, for å hjelpe forbrukeren med å finne den riktige farge og atmosfære til hjemmet, delt opp Colour Tester-fargene i forskellige fargegrupper. Oppdelingen er inspirert av fem elementer, der hver især har gitt navn til fargegruppene – alle designet for å skape stil og trivsel i hjemmet.

LIGHT –
I fargegruppen ’Light’ finner du de klassiske, nordiske farger, som er lyse, friske og enkle. De skaper åpenhet til hjemmet og er alltid et sikkert kort. Prøv f.eks. Nordsjö Light Fontaine - en farge som gir varme og samtidig oppfattes som nøytral og stilsikker.

COZY – I denne fargegruppe finner du mange forskellige farger – helt fra de dypeste røde med oransje toner til den stilrene, blå bestselgeren Glowing Paris. Det er klare og interessante farger, som setter sitt preg på rommet du velger å male uten å ’ta over’. Vi kan for eksempel foreslå fargekombinasjonen Glowing Paris sammen med beige og mørke detaljer, og sammen med elementer av gull.

WARM – Denne fargegruppen må du vende deg til hvis du vil skape et riktig hyggelig og varmt hjem. Her finner du farger som går fra varm rosa og hyggelig beige over i beroligende lysebrun. Misty Miramas utstråler varme fra veggene og gir et riktig hyggelig soverom.

DEEP – I toner av grønt, blått og grått er denne gruppen av farger for de litt mer modige. Det er her, du finner de mørke og dramatiske fargene, som gir dybde og varme til et rom, og kan oppleves både i den litt mer modige personens hjem, som i hotell- og klubbmiljøer. Kontrasten mellom Intense Le Havre og Misty Sarcelles skaper en deilig hotellfølelse.

CALM – I farvegruppen ’Calm’ finner du en palett med avslappende og behagelige farger, som passer inn i de fleste miljøer og kan kombineres med et uendelig antall andre farger. De kan gå ton-i-ton eller du kan tilføre en helt annen farge til denne paletten. Fargen ’Tranquil Dawn’ gir rommet en ro, en beroligende følelse, som langt i fra er kjedelig.

Mer informasjon om Nordsjö Colour Tester-kolleksjonen, og de nye fargene og fargegruppene finner du her: https://colourtester.no/

Nordsjö Colour Tester kan kjøpes hos utvalgte Nordsjö-forhandlere samt online på https://colourtester.no/

For mer informasjon og ytterligere pressemateriale og bilder, vennligst kontakt
Louise Forslund, Brand Manager Nordsjö