Nordsjö Årets Farge 2024 er den positive Sweet Embrace™

Nordsjö Årets Farge 2024 er den positive Sweet Embrace™

Hvis en farge kan gi et hjem en omfavnelse, er det Sweet Embrace™, Nordsjøs Årets Farge 2024. Denne lyse og positive rosa fargen, som er inspirert av mykt dun og lette kveldsskyer, er perfekt for å skape ro og innbydende rom som mange av oss lengter etter.

Nordsjös egne fargeeksperter og et team av internasjonale og profesjonelle designere innen arkitektur, design, journalistikk og teknologi har nøye analysert ulike globale samfunnstrender og basert på resultatene, utarbeidet trendrapporten ColourFutures™ 2024. Det som kom tydelig frem denne gangen var følelsen av at selv om vi er bedre informert enn noen gang før, leter vi fortsatt etter noe – etter tilhørighet, etter fred og ro og etter øyeblikk av glede i hverdagen. Når verden føles skjør og komplisert, trenger vi rom der vi kan finne oss selv, omgruppere og møte fremtiden – et sted vi hører hjemme. Det er her Sweet Embrace™ kan bidra med sin myke og behagelige omfavnelse.

Sweet Embrace™ er en farge som endrer uttrykk med lyset. I tillegg til å være en subtil og sofistikert frittstående farge, står Sweet Embrace™ også som et solid grunnlag for en rekke andre farger. Med utgangspunkt i denne myke, positive rosa fargen har vi utviklet tre fargepaletter som skal hjelpe forbrukere å velge trendy og harmoniske farger som gjenspeiler deres unike personligheter, sier Ann-Charlotte Linde, fargesjef i Nordsjö.

Den første av de tre fargepalettene er ”A warm colour story”, som minner hver enkelt av oss om det stille hjørnet av hjemmet, et sted som føles komfortabelt og trygt, og kombinerer nyanser av stein, jord og leire. Den neste paletten ”A calm colour story” vekker tanker om naturen og livets essens, og forener skogens og havets myke grønne og blå farger. Til slutt gir ”An uplifting colour story” et smil om munnen med drømmende syriner og moderne gule farger.

Årets farge 2024 – Sweet Embrace™ kan testes rett på vegg med Nordsjös innovative Colour Tester, som kan bestilles på www.colourtester.no.

For mer informasjon om Årets farge 2024, se Nordsjös hjemmeside og følg oss på Facebook og Instagram.

- - -

For mer informasjon, inklusive ytterligere pressemateriale og bilder, vennligst kontakt Louise Forslund, Brand Manager Nordsjö, louise.forslund@akzonobel.com.