Nordsjö lanserer nytt varesortiment for proff

Nordsjö lanserer nytt varesortiment for proff

Nordsjö har utviklet et helt nytt proffsortiment kun for profesjonelle malere. Serien har en emballasje med en klar og enkel kommunikasjon, som vil gjøre valg av produkt mye lettere. I tillegg har Nordsjö, over lang tid, utviklet en helt ny generasjon vegg og takmaling. Den nye malingen er tatt frem i nært samarbeid med malerbedrifter i Sverige, Norge og Danmark.

-  Vi er sikre på at det nye sortimentet, designen og kvaliteten på de nye produktene vil appellere til profesjonelle malere og hjelpe dem til et bedre og mer profesjonelt sluttresultat, sier Tobias Eklund, Nordic brand manager professionals i Nordsjö.

Vårt sortiment på vegg- og takmaling er delt inn i ulike serier basert på bruksområder. A- serien er ideell for prosjekter som f. eks. nybygg der det slippes inn mye lys. Produktene er optimalisert for store lysinnslipp samtidig som de gir en moderne og slitesterk overflate. P-serien er egnet for offentlige miljøer hvor det generelt er mer slitasje og der veggene må kunne rengjøres i en større utstrekning. Den tredje serien i det nye proffsortimentet er Grunnserien. Den inneholder produkter som møter den profesjonelle malerens krav til absolutt beste sluttresultat.

De aller første produktene i det nye proffsortimentet finnes i proffbutikkene fra uke 10. Siden vil alle Professional-produkter være tilgjengelige suksessivt i løpet av mars/april.

Kontaktperson:
Mette Dahl, marketing manager, T: 66 81 94 27, E: mette.dahl@akzonobel.com

Nordsjö-varemerket har sitt opphav i Nordström & Sjögren AB, som startet opp virksomheten allerede i 1903. I dag er Nordsjö et av Nordens ledende og mest nyskapende varemerker. Vi har et sterkt fokus på å utvikle og fremstille produkter som ivaretar miljøet – vår ambisjon er alltid å ligge ett steg i forkant av bestemmelser og krav i samfunnet. Ved anlegget i Sege utenfor Malmö, som er Nordens største, utvikler og fremstiller vi maling, lakk, sparkel og beis for både privatforbrukere og yrkesmalere. Nordsjö er en del av AkzoNobel-konsernet, verdens største malingsleverandør.

AkzoNobel er verdens største malingsleverandør og en ledende produsent av spesialkjemikalier, bygglim og limsystemer. Vi forsyner bedrifts- og privatkunder verden over med nyskapende produkter og satser hardt på å utvikle bærekraftige løsninger for våre kunder. Blant våre anerkjente varemerker er Eka, International, Dulux og Sikkens. Vi er representert på Global Fortune 500-listen og blir stadig rangert som en ledende aktør innen bærekraftig utvikling. Konsernets hovedkontor ligger i Amsterdam, og vi opererer i mer enn 80 land, der våre 55 000 engasjerte medarbeidere leverer Tomorrow's Answers Today™.