Ny inspirasjonsguide for en vakker terrasse!

Ny inspirasjonsguide for en vakker terrasse!

Nordsjö har samlet 16 vakre terrassefarger i en ny kombinert farge- og inspirasjonsguide. Fargene varierer fra naturfarger til tidløst grått og klassisk sort. Fornyelse med terrassebeis gir treverket svært god beskyttelse og et lekkert uttrykk.

De siste årene har terrassen blitt mer og mer som en stuenummer to, og vi bruker mer tid på å finne en harmoni og avslappende atmosfære, også ute. En tidlig våraktivitet er å se over treverket som har stått ute i regn og snø i vinterhalvåret. Kan det være at et terrassebord eller to må skiftes ut? Det er ikke uvanlig at alger og smuss må vaskes vekk, eller at det er på tide å gi terrassegulvet et sårt tiltrengt lag med beis, som både beskytter og gir et flott resultat.

16 farger i en inspirasjonsguide
For å gjøre valget av farge på terrassen enklere, har Nordsjö samlet 16 farger i en ny farge- og inspirasjonsguide. Guiden Incredible wooden terraces viser farger utviklet for å matche vår nordiske natur og hvordan fargen på treverket kan endre måten huset oppfattes på. Farge- og inspirasjonsguiden inneholder alt fra varme farger med klassisk preg, som gir en koselig og naturlig følelse, til tidløst og nøytralt grått og svart, som enkelt matches med det meste.

– Se treverket som en del av en helhet, og ønsker du å fremheve det, velg en farge som avviker fra fargeskalaen på husfasaden. Det kan være greit å huske på at sollyset varmer opp treverket mer med mørke farger, råder Nordsjös fargesjef Ann-Charlotte Linde.

Trenger godt inn og fremhever treets struktur

Før terrassegulvet kan nytes for fullt i sommermånedene og i mange år fremover, må treverket vedlikeholdes jevnlig. Nordsjö Tinova UV Super Terrace gir et vakkert resultat, uten å skjule treets naturlige struktur, og er beregnet på terrasser og utemøbler av trykkimpregnert treverk. Beisen trenger godt inn i underlaget og forhindrer fuktinntrengning og oppsprekking, samtidig som den beskytter svært godt mot UV-stråler.

Veiledende utsalgspris Nordsjö Tinova UV Super Terrace 2,5 L, kr 689.

De nye terrassefargene er tilgjengelig i butikk fra ca 20. mars. For mer informasjon, se www.nordsjo.no.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Louise Forslund, Brand Manager Nordsjö, louise.forslund@akzonobel.com.