Spiced Honey er årets farge

Spiced Honey er årets farge

Nordsjö presenterer årets farge 2019 – SPICED HONEY. Fargen er valgt ut i fra dyptgående analyser av trender innen bl.a. mote, design, arkitektur og dagens forbrukeratferd, samt vårt ønske om og atter en gang åpne vinduet og slippe inn lyset.

Fargen, som perfekt fanger årets tema ”Let the light in”, har en varm lav-farge med inspirasjon fra honningens skjønnhet og allsidighet. Det er et moderne valg som passer en mengde ulike livsstiler og innredninger. Den uttrykker også den nye følelsen av optimisme som kom frem i den globale trendforskningen som ble gjort.

"Dagens avsløring av fargen Spiced Honey er ytterligere en milepel for å gi forbrukerne mulighet til å velge farge med stor selvtillit", sier Ann-Charlotte Linde, Colour Manager i Nordsjö. "Det er en farge som kan være avslappende, koselig men også livlig, avhengig av lyset og fargene den kombineres med.”

Nordsjös farger begynner sin reise i selskapets globale Aesthetic Center, som har ansvaret for trendanalyse, fargeforskning og fargedesign i mer enn 25 år. Hvert år byr man inn et antall ledende designere fra hele verden, som treffes for å fange stemningen som råder i verden, og for deretter å oversette dette til den årlige fargepaletten.

"Vår seneste trendforskning viser at mennesker rundt om i verden opplever en fornyet følelse av energi, optimisme og mening" tillegger Ann-Charlotte. "Vi vil nå ut, engasjere oss med andre og gjøre ting bedre. Spiced Honey gjenspeiler disse ønskene. Forrige året var mange av oss bekymret over globale hendelser, så vi stengte våre dører for å dra oss tilbake til hjemmets lune trygghet. Nå kjenner vi oss klare til å åpne våre vinduer ut mot verden, og til å slippe inn lyset igjen."

I tillegg til at Spiced Honey er valgt til årets farge 2019, er det tatt frem fire fargepaletter som er utformet for å hjelpe forbrukerne med å finne en kombinasjon, som man kan kjenne seg trygg og fornøyd med; Think, Dream, Love og Act .

Dessuten kan man se hvordan fargen gjør seg på veggen hjemme med appen ”Nordsjö Visualizer”, og man kan til og med få den i nyheten ”Nordsjö Colour Tester” som kan kjøpes hos Nordsjö-forhandlere, til fysisk testing på veggen hjemme. Enklere kan det ikke gjøres.

Spiced Honey er tilgjengelig fra den 4. september hos Nordsjö-forhandlere.
Mer informasjon på www.nordsjo.no, og der finner man også sin nærmeste butikk.

For mer informasjon, inkl. pressemateriell og bilder, kontakt

Mette Dahl, Sr. brand manager, Nordsjö

mette.dahl@akzonobel.com, 909 777 20

Nordsjö er et varemerke i AkzoNobel, en av verden største malingsleverandører. Nordsjö har sitt opphav i Nordström & Sjögren AB, som startet opp virksomheten allerede i 1903. I dag er Nordsjö et av Nordens ledende og mest nyskapende varemerker. Vi har et sterkt fokus på å utvikle og markedsføre produkter som ivaretar miljøet – vår ambisjon er alltid å ligge ett steg i forkant av myndighetenes krav og bestemmelser. Ved anlegget i Malmö, som er Nordens største, utvikler og produserer vi maling, lakk, sparkel og beis for både private forbrukere og det profesjonelle markedet.

AkzoNobel fremstiller hverdagsprodukter, der gør folks dagligdag både nemmere og mere inspirerende. Som en af verdens førende globale producenter af malings- og coatingsprodukter samt en viktig producent af specialkemikalier, leverer vi essentielle ingredienser, overfladebeskyttelse og farver till industri og forbrugere over hele verden. Med baggrund i en banebrydende arv og historie er vores innovative produkter og bæredygtige teknologier designet til at imødekomme de stigende krav fra en verden i hastig forandring og samtidig gøre hverdagen lettere. Vores hovedkontor ligger i Amsterdam, Holland, og vi har omkring 45.000 medarbejdere ansat i mere en 80 lande. Vores produktportefølje omfatter bl.a. velkendte varemærker som Nordsjö, Sikkens, Pinotex, Hammerite og JOZO Salt. Stabilt og konsekvent rangeret i toppen som ledende indenfor bæredygtighed er vi dedikeret til at bidrage til byer og lokalsamfund og samtidig skabe en beskyttet, farverig verden, hvor vi er med til at gøre dagligdagen lidt bedre.