Nye og moderne lokaler: Jørn Østensen fra M Nordvik ønsker velkommen til Bodøs nye bilforretning. Foto: Drone Nord AS. Høyoppløselig bilde i bunnen av artikkelen.

DS Automobiles har åpnet ny butikk i Bodø

I april ble det kjent at det franske premium-merket DS Automobiles skulle bli en del av storsatsingen til M Nordvik i Bodø Storsenter. Nå står butikken klar i nye og moderne lokaler.

Forkortelsen stammer fra det franske ordet «déesse» som står for gudinne. DS ble først lansert under Citroën i 2009, før det i 2014 ble etablert som et eget bilmerke. Den nye bilforretningen i Bodø er Nordvik Gruppens første DS Automobiles-forhandler.

Godt design og lekre detaljer

-Tilbakemeldingene har vært utelukkende positiv. Mange kjenner til bilmerket fra før og har ventet på en mulighet for å prøvekjøre i Bodø, mens andre har tatt turen innom fordi det er nytt og spennende. Gjennomgående er det godt design og lekre materialvalg som trekkes frem som noen av fordelene, forteller Jørn Østensen, merkesjef for DS Automobiles i M Nordvik.

DS Automobiles tilbyr SUVer, kombi og crossover. Alle modellene er tilgjengelig med elektrisk motor eller som ladbar hybrid.

DS 3 Crossback klar for prøvekjøring. Foto: Drone Nord AS. Høyoppløselig bilde i bunnen av artikkelen.

Nykommeren DS4

Vi har hatt stor interesse rundt DS3 og DS7. Nå er det heller ikke lenge til vi nykommeren DS4 lanseres. Nyheten er en nydelig SUV med 225 hk og mye bra ekstrautstyr. Størrelsesmessig er den mellom DS3 og DS7, og jeg har stor tro på at dette er en bil som vil fungere godt i markedet.

Se video fra butikken:

I Nordvik Gruppen inngår selskapene Nordvik AS, Nordvik CAR AS, Nordvik Mobility AS, Nordvik Eiendom AS og M Nordvik AS. Konsernet forventer å omsette i underkant av 1,5 milliarder kroner og selge rundt 3900 nye og brukte biler i inneværende år. Nordvik Gruppen består av bilforhandlere, bilverksteder og bilskadeverksteder i Steinkjer, Namsos, Brønnøysund, Mosjøen, Bjerka, Mo i Rana, Fauske, Bodø, Glomfjord, Halsa, Ulvsvåg, Narvik, Harstad, Andøy, Sortland, Svolvær og Leknes.