Ottestad, Sveum, Høines Larsen og Johannesen vant NC 1 Sykkelkross på Føyka Stadion i Asker.

Tora Bjørndal Ottestad, Asker CK, Elisabeth Sveum fra Kloppa Off Road Klubb, William Høines Larsen, Romeriksåsen SK og Tobias Johannesen fra Soon CK/ Team Sørensen Racing vant NC 1 Sykkelkross på Føyka Stadion i Asker, Asker CK.

Årets første NorgesCup i Sykkelkross ble arrangert på Føyka stadion i Asker av Asker CK. Løypa var en teknisk rundløype med skråkjøringer, gjørme og hindre. Arrangøren hadde laget en god ramme rundt rittet både alt fra Knøttekross til Masterklasser, i tillegg til Junior og Senior i både kvinner og menn. Det har vært en strålende dag på Føyka stadion med solskinn og god musikk i ekte sykkelkross ånd.

I K Jr vant Tora Bjørndal Ottestad fra Asker CK. Og tok dermed også ledelsen i NorgesCup Sykkelkross 2019.

- Det var en veldig moro løype. Jeg var veldig som slapp unna uhell underveis. Jeg gleder meg til fortsettelsen. Sa en fornøyd Tora etter premiseremonien.

I K SR vant Elisabeth Sveum fra Kloppa Off Road Klubb. Med seieren kunne hun også ikle seg den gule trøyen som et synlig bevis på at hun leder NorgesCup Sykkelkross 2019.

- Gøyalt å ta seieren idag. Kjempe kul løype, den favoriserer nok terrengsyklister litt. Teknisk og mye gjørme. Jeg hadde et uhell med hjulet underveis og måtte bytte. Men det gikk heldigvis bra.

andreplassen i K SR gikk til Ann Iren Bjørnerå fra Bærum OCK og tredjeplassen gikk til Mie Bjørndal Ottestad fra Asker CK.

I M JR vant William Høines Lars fra Romeriksåsen SK. På andreplass fulgte Willam Handley fra Asker CK, og Erlend Tegneby Vegstø tok tredjeplassen. Seieren til Høines Larsen gjorde at han også kunne ikle seg den gule ledertrøyen i M JR som han håper å forsvare videre i NorgesCupen i Sykkelkross.

- Løypa var kul. Jeg prøvde å åpne kontrollert, så ble det litt problemer i fronten og da var det bare å klinke til. Det var gøy å ta seieren og den gule trøya og håper å forsvare den videre i cupen. Planen er å kjøre Sykkelkross cupen og NM. Jeg gleder meg til fortsettelsen.

I M SR vant Tobias Johannessen fra Soon CK/ Team Sørensen Racing, med seieren kunne han dermed også ikle seg den gule trøya som leder av NorgesCupen i M Sr. Søren Wærenskjold fra Ringerike SK/ Joker Fuel of Norway tok andreplassen og Knut Røhme fra Romeriksåsen SK/ Team Sørensen Racing ble nummer tre.

- Det var en veldig kul løype, så dette var sykt moro. Jeg synes sykkelkross er skikkelig kult og følger mye med på ritt i Belgia og prøver å plukke opp små ting her og der. Jeg håper på en bra fortsettelse videre i NorgesCupen nå. Sa Tobias Johannessen etter målgang.

Topp 3

K Junior