Tuva Byberg nr 7 på EM tempo for K Junior

Tuva Byberg nr 7 på EM tempo for K Junior

I dag startet det europeiske mesterskapet i sykling i Alkmaar i Nederland.

Dagens øvelser startet med tempo for Kvinner Junior. Løypen som skulle sykler var 22,4 km, i en relativt flat løype. Norge hadde to ryttere på start med, Anne Dorthe Ysland fra Gauldal SK og Tuva Byberg fra Stavanger SK.

Byberg kom inn på en fantastisk 7 plass, 55 sekunder bak vinneren, men kun 7 sekunder unna bronseplassen. Ysland kjørte også en strålende tempo og ble nummer 11, kun 1 minutt og 30 sekunder bak vinnere. Det var Shirin Van Anrooij fra Nederland som vant foran Aigul Gareeva fra Russland og Wilma Olausson fra Sverie.

Dette var en fantastisk start for landslaget og landslagsleder Hans Falk er svært imponert over Byberg og Ysland. Byberg ble også Norgesmester i Tempo under NM Tempo på Kongsvinger 27 juli i år.

Resultater

Norges Cykleforbund

Norges Cykleforbunds oppgave er å være en tilrettelegger for aktivitet i sykkelsporten. Vi skal sørge for at utøverne på våre landslag får de beste forutsetninger for å lykkes internasjonalt. Vi skal motivere og legge til rette for at klubbene våre har verktøyet til å skape gode treningsforhold og konkurranser for barn, ungdom og voksne.

Norges Cykleforbund
Ringeriksveien 179