Uttak til EM Terreng Rundbane 5-8. juni

Norges Cykleforbund har tatt ut 8 utøvere til Europamesterskapet på Terreng Rundbane 5-8. juni. Mesterskapet arrangeres i Tyskland, nærmere bestemt i St. Wendel.

- Rytterne har vist at de er med å kjempe i helt øvre sjikt, spesielt Gunn-Rita som har kjørt meget sterkt i år med flere seire og 2. plass i verdenscupen i Sør Afrika som beste prestasjon så langt, sier landslagssjef Eddy Knudsen Storsæter.

- Ola Kjøren har kjørt inn godt med poeng denne sesongen og har vist at han har løftet seg betraktelig fra tidligere. Mye grunnet at han har holdt seg frisk og fått gjort jobben over tid og uten avbrekk.

Edvard Vea Iversen har også hatt stor framgang og har kjempet med sterke ryttere, sist i Haiming med sin 2. plass bak Samuel Gaze (vinneren av sprinten i Cairns), samt flere oppløftende resultater, forteller Storsæter.

- Sondre Kristiansen har også kommet styrket gjennom vinteren og har hatt en fin stigning i prestasjonene sine fra ritt til ritt så langt i sesongen. Sist ble han to i Graz, 1 ½ min bake Gaze. Juniorene våre får en tøff jobb i EM, med beskjedne startposisjoner, men løypa gir muligheter for å komme fram så vi håper de får god erfaring og læring, avslutter en optimistisk Storsæter som gleder seg til det kommende mesterskapet.

Uttatte rytterne er:

Ola Kjøren, Stiftstaden SK Trondheim
Edvard Vea Iversen, Lillehammer CK
Ingrid Sofie Bøe Jacobsen, Team Sepura XC Superior /Halden CK
Sondre Kristiansen, SK Rye
Gunn-Rita Dahle Flejså, Sola CK/Multivan Merida

Junior:

Erik Nordsæter Resell, TVK sykkel
Erik Hægstad, Fiskum IL sykkel
Torjus Bern Hansen, SK Rye

Lene Byberg stiller ikke grunnet eksamen.

• terrengsykling

Eddy Knudsen Storsæter