100 år med spilleglede!

100 år med spilleglede!

Det startet med musikkinstrumenter som gave til arbeiderne på Devoldfabrikken i Sula i 1922. Lørdag 17. september inviterer Langevåg Musikkorps til jubileumskonsert, med over 25 profesjonelle gjesteartister som startet sin karriere i korpset i Langevåg.

Langevåg Musikkorps har en rik historie. Vi har vært med å skape et helt spesielt miljø for musikk og kultur i Langevåg gjennom 100 år. Vi er en stolt 100-åring som vil feire med våre nærmeste. Hva er da mer naturlig enn å samle alle de fantastiske musikerne som har vært innom korpset i starten av sin karriere, skriver korpset på Oslo Konserthus sine nettsider.

Sammen med "sine" profesjonelle musikere vil korpset ta med publikum på en musikalsk reise med det beste fra musikklivet i Langevåg og Sula gjennom 100 år.

Spilleglede, humor og galskap

– Grunnmentaliteten til korpset bygger på samspill, glede og å være sammen. Vi vinner ikke konkurranser, men vi har et stort fokus på at musikken skal kommunisere med publikum, sier Jan Magne Førde, som sammen med broren Helge, har skrevet konsertens finalestykke, "Sula Summarum".

– Det er veldig kjekt å toppe denne konserten og vi må avslutte med bravur! Konsertens siste stykke må utnytte alle kvalitetene som er i det store ensemblet, her blir det fullt band og mange solister. I tillegg må det være gøy å spille og publikum må få noe de ikke har hørt før. Sula Summarum hører til under jazzens tradisjon, og er et typisk Sulastykke!

Nå inviterer korpset alle som er glade i korps, jazz eller Sula til en stor reunion i Oslo, 17. september. Dette blir en fantastisk anledning for å se og høre hva Langevåg Musikkorps har oppfostrer av talentfulle musikere gjennom sine 100 år!

Regions

Vår visjon er "korpsglede for alle". Våre verdier er "Fellesskap – Trygghet – Mestring – Utvikling".

Ingrid Sofie Nygaard

Daglig leder NMF Nordvest 95837673