NORGES BESTE: Eikanger Bjørsvik Musikklag er norgesmestere for 21. gang. Foto: Reimers Foto

Eikanger-Bjørsvik Musikklag vinner NM brass 2024

Det 44. norgesmesterskapet i brassband er over, og det ble seier til Eikanger-Bjørsvik Musikklag. De kan nå kalle seg Norges beste brassband, og vil representere Norge i europamesterskapet i Stavanger i 2025. Dette blir NM-tittel nr 21 for norgesmesterne.

Eikanger-Bjørsvik Musikklag spilte seg til seier med heleto poeng mer enn andreplassen, som gikk til Manger Musikklag. Tredjeplassen gikk til Stavanger Brass Band.

Norgesmesterne vant også fjorårets konkurranse, og spilte seg til en tredjeplass i europamesterskap i Sverige samme år.

I 1. divisjon var det Oslofjord Brass som tok seieren, et poeng foran andreplassen, Ila Brass Band. Disse korpsene rykker opp til elitedivisjonen neste år, og er med i kampen om norgesmestertittelen.

Les mer om resultatene, dommerkommentarer og mer på musikkorps.no

Topp 3 i alle divisjoner

1. Evanger Musikklag
  2. Kjølsdalen Musikklag
  3. Holmestrand Brass

Full resultatliste er vedlagt.

Årets norgesmesterskap bestod av 2547 deltakere fordelt på 76 korps. Det var topp stemning både i og utenfor salene. Det hele ble avsluttet med en fantastisk festkonsert med Sjøforsvarets Musikkorps og Louis Dowdeswell. Mensa Norges Pris 2023 ble også utdelt til Norges Musikkorps Forbund av representanter fra Mensa Norge før festkonserten.

Bilder fra NM brass 2024

Bilder av alle korps kan lastes ned her.
Bildene er delt inn i divisjoner og korps.

Krediteringer:

1. divisjon og Elitedivisjon: John Vint
3, 4, og 5. divisjon: Erling Berge
2. divisjon: Thor Brødreskift

Norges Musikkorps forbund (NMF) er den største kulturfrivillige organisasjonen i Norge, med over 60 000 medlemmer fordelt på ca. 1600 medlemskorps. Vi ønsker å bidra til å fremme og videreutvikle musikk og drill i Norge, i og med samfunnet rundt oss.

Vi har hovedkontoret i Bergen, hvor litt over 20 ansatte jobber. I tillegg har vi åtte regionskontorer, hvor til sammen litt over 20 personer jobber, fra Tromsø i nord, til Trondheim og Molde, Bergen, Stavanger, Sandefjord, Lillehammer og Oslo.

Vår visjon er en enkel, men kraftfull: Korpsglede for alle!