Landsmøtet til NMF voterer

Gjenvalgt president og tydelig beskjed

Det 40. ordinære landsmøte i Norge musikkorps forbund er over, og konklusjonen fra delegatene i Trondheim virker å være entydig: Vi står sterke og stødige sammen.

Etter tre dager med gode debatter, fremtidsrettede vedtak og enstemmige valg er delegatene nå på vei hjem. Det siste landsmøtet gjorde var å vedta fire politiske uttalelser: Korps er lyden av Norge, Korps som verktøy for sosial bærekraft, Korps trenger egnede arenaer og Forutsigbarhet for Forsvarets Musikk.

President Rita Hirsum Lystad ble gjenvalgt til sin fjerde periode, og sammen med et bredt sammensatt forbundsstyre er hun klar for to nye år

- Oppsummering av landsmøtet

Norges Musikkorps forbund (NMF) er den største kulturfrivillige organisasjonen i Norge, med over 60 000 medlemmer fordelt på ca. 1600 medlemskorps. Vi ønsker å bidra til å fremme og videreutvikle musikk og drill i Norge, i og med samfunnet rundt oss.

Vi har hovedkontoret i Bergen, hvor litt over 20 ansatte jobber. I tillegg har vi åtte regionskontorer, hvor til sammen litt over 20 personer jobber, fra Tromsø i nord, til Trondheim og Molde, Bergen, Stavanger, Sandefjord, Lillehammer og Oslo.

Vår visjon er en enkel, men kraftfull: Korpsglede for alle!