SAMARBEID: Rune Gjesdal (Enosol), Thor Hansen (NMF) og Jeanett Eide (NMF) på samarbeidsmøte i Bergen. Foto: Simen Mikkelsen

Inngår samarbeid for en grønnere hverdag

Norges Musikkorps Forbund (NMF) har signert samarbeidsavtale med Enosol AS. Avtalen skal gi forbundets medlemmer gode fordeler og rabatter på grønne produkter som solcellepanel, styringssystemer for strømsparing, og skape inntekt til det enkelte korpset.

-Vi gleder oss til samarbeidet, og til å bidra til å gjøre en positiv forskjell for miljøet. Dette samarbeidet vil styrke musikkfellesskapet vårt og hjelpe oss med å spille en aktiv rolle i det grønne skiftet, sier Thor Hansen, forretningsutvikler i NMF.

Forbundet har en lang historie med å fremme musikkopplæring, kultur og samfunnsengasjement i Norge. Medlemmene i NMF representerer en mangfoldig gruppe musikere, dirigenter og musikkinteresserte som jobber sammen for å utvikle musikkfeltet. Nå går NMF enda et skritt videre i sitt engasjement for samfunnet og miljøet ved å inngå dette samarbeidet.

Grønn pioner

Enosol er en pioner innen fornybar energi og bærekraftig utvikling. Deres ekspertise innen solenergi, vindkraft og energieffektivisering har gjort dem til en pålitelig partner for grønn energi. Sammen med NMF vil Enosol bidra til å redusere miljøpåvirkningen fra musikkarbeidet og støtte en mer bærekraftig fremtid for Norges musikkmiljø. Styreleder Rune Gjesdal ser frem til et godt samarbeid.

- Å støtte NMF og musikkorpsene i deres bærekraftmål er en naturlig utvidelse av vår misjon om å fremme fornybar energi og bærekraft. Vi ser frem til å jobbe sammen med NMF og medlemmene deres for å gjøre en forskjell, sier Gjesdal.

Viktig samarbeid

Avtalen byr på flere fordeler for begge parter, samtidig som at det er et viktig tiltak inn mot det grønne skiftet.

Høydepunkter fra samarbeidsavtalen inkluderer blant annet:

1. Fornybar Energi for Musikkorps: Enosol vil støtte NMFs medlemskorps med rådgivning og tilgang til fornybar energi, som solenergi og vindkraft, for å redusere karbonavtrykket fra øvingslokaler og arrangementer.

2. Grønne Arrangementer: Sammen vil NMF og Enosol jobbe for å gjøre musikk events og konserter mer miljøvennlige ved å minimere avfall, bruke resirkulerbare materialer og fremme kollektivtransport og sykling til arrangementene.

3. Medlemsfordel:NMF-medlemmer vil få eksklusiv tilgang til Enosol’s bærekraftige energiprodukter og tjenester med spesielle rabatter, som en del av deres medlemsfordeler.

Om NMF
Norges Musikkorps Forbund er en nasjonal interesseorganisasjon for musikkorps i Norge. NMF arbeider for å fremme og utvikle korpsbevegelsen og musikkorpsenes virke i samfunnet.

Om Enosol AS
Enosol er en ledende aktør innen fornybar energi og bærekraftig utvikling. Selskapet er dedikert til å tilby bærekraftige energiløsninger for en renere og grønnere fremtid.

For mer informasjon:

Jeanett Eide