Samspill på svart kurs i Hedmark/Oppland. Foto: Dag Otto Jostad

Spiller seg gjennom siste ferieuken.

Manger Folkehøgskule og Radøy Ungdomsskule fylles denne av uken av korpsmusikk fra 55 deltaker på svart kurs, og  fra 65 deltakere på gult kurs.

Gjennom uken vil deltakerne få undervisning på instrumentet sitt, spille i ensembler av ulik karakter, og selvsagt spille i korps. Litt teori blir det også plass til når kursene nå går inn i sin siste uke, før det blir stor avslutningskonsert i Radøyhallen, Søndag 12. august kl 14:00, for både gult og svart kurs.

I tillegg vil det nok bli rom for både fotballturneringer, spontanspilling, og ikke minst mange nye vennskap.

- Sommerkursene er en flott uke for musikerne. Spesielt for denne uken er nok at både de yngste og de eldste er samtidig på kurs, og kanskje noe får noen nye forbilder å se opp til, sier Christian Digranes Larsen, musikkonsulent i NMF Hordaland.

- Også det sosiale aspektet er viktig på disse kursene, hvor man fort kan får nye venner fra andre kors enn dem man spiller i til daglig, avslutter Larsen.

Regions

Norges Musikkorps Forbund skal gjøre musikkorps til en attraktiv fritidsinteresse for alle barn, unge og voksne.