Haugesund Janitsjarorkester JAN-AM 2021

Underholdning i Haugesund

JAN-AM er underholdningskonkurransen der voksenkorpsene har mulighet til å underholde publikum og dommere med musikk, kostymer og show.
Lørdag 19. november møtes 8 korps til vennskapelig kappestrid i Maritim Hall, Quality Maritim Hotel Haugesund.

Det blir en spennende lørdag i Maritim Hall.
For deltakerkorpsene i Jan-Am er det selvsagt spennende å være med i konkurransen, men publikum har mer enn kun musikalsk underholdningen å glede seg til.

Deltakerkorpsene blir presentert på storskjerm med bilder, lyd og video.
Slik vil publikum kunne bli kjent med korpsene og hvordan de har forberedt seg til Jan-Am. Etter at korpset har blitt presentert spiller de sitt underholdningsbidrag, og deretter gir dommerpanelet sine kommentarer til korpset.

Vårt dommerpanel står for tildeling av gull-, sølv og bronsemedalje og solistpris i hver divisjon. I tillegg kåres årets videopresentasjon, og en egen underholdningspris deles ut.

Korpsene er inndelt i elitedivisjon og første divisjon. Deltakere er:

• Haugesund Janitsjarorkester
  • Stavanger Musikkorps av 1919
  • Bjergsted Blåseensemble
  • Egersund Musikkorps
  • Sverre Sigurdson Musikkorps
  • Kvadrat Musikkorps
  • Jernbanens Musikkorps Stavanger
  • Odda Musikklag

Dommerne
Årets dommere er: Hanne Eidsvåg Andersen fra Haugesund Teater. Bente Hage, oboist i Sjøforsvarets Musikkorps og erfaren dommer og Yngve Nikolaisen, trombonist, dirigent og erfaren dommer. Denne sterke trioen vil gi ris og ros til med muntlige tilbakemeldinger umiddelbart etter at de er ferdige med sin framføring i tillegg til skriftlig vurdering. Med de muntlige tilbakemeldingene vil publikum også få innsikt i dommernes vurderinger og tanker.