Senterpartiet støtter "Taxi overalt, alltid".  Trygve Slagsvold Vedum og Martha Tærud  møtte NT-leder Øystein Trevland under Arendalsuka. (Foto: Ragne Borge Lysaker).
Senterpartiet støtter "Taxi overalt, alltid". Trygve Slagsvold Vedum og Martha Tærud møtte NT-leder Øystein Trevland under Arendalsuka. (Foto: Ragne Borge Lysaker).

Senterpartiet best i taxitest

Senterpartiet kommer best ut i bladet TAXIs evaluering av stortingspartienes drosjepolitikk. Sp får terningkast 6, mens Venstre kommer dårligst ut med 1.

Se vedlegget "Sp best i taxitest" for å se hele vurderingen.

Den sittende regjering har ført en grei politikk og har foreslått marginale endringer i et lovverk som skal sikre kontrollerbar persontransport over hele landet. Men kunnskap om og interesse for næringen er så lite forankret, at det er frislipps- og ubertilhengerne som har fått dominere debatten.

Dermed er det dobbeltkommunikasjon og uklare signaler om hva de vil framover, som preger de borgerliges kommunikasjon overfor næringen.

Se også saken "Tilbake til start med borgerlig flertall?"

Norges Taxiforbund er drosjeeiernes medlemsorganisasjon. Vi organiserer nær 5.000 drosjeeiere, de fleste sentraler over hele landet og er det naturlige samlingspunkt for drosjenæringen.