Norkart – først ute med å lansere heldigital nabovarsel

Norkart – først ute med å lansere heldigital nabovarsel

Nabovarsling i forbindelse med en byggesak  har inntil nå vært en tidkrevende og kostbar øvelse – og mye manuell jobb må gjøres for å kunne sende naboene varsel. Norkarts eNabovarsel løsning hjelper deg å finne hvilke naboer som skal varsles – og rent praktisk vil elektronisk nabovarsel sørge for at alt av nødvendige papirer som skal sendes med nabovarselet som situasjonskart, fasadetegninger, byggetegninger med mer, sendes direkte til naboens innboks i Altinn.

Enklere og billigere

Du sparer penger ved å benytte deg av eNabovarsel – og kostnadene til utsendelse av rekommanderte nabovarslinger som koster 175 kr pr utsendelse kan du nå spare. Og ikke minst gjør du naboen fornøyd – ved at man slipper å dra på postkontoret for å hente varselet. Når en nabo gir tilbakemelding på nabovarselet i Altinn – vil du motta denne i din egen innboks.

«Vi har jobbet frem en enkel og brukervennlig løsning som vi ser frem til å lansere» sier forretningsutvikler Jorunn Kragset som sammen med produktansvarlig Aksel Olsen har vært pådriver for å få frem løsningen. «Effekten av å bruke elektronisk nabovarsel er at dette er enkelt å gjennomføre, går mye raskere – og ikke minst en rimeligere måte å sende nabovarsel på. Vi ser frem til å se responsen hos kundene» sier Kragset.

Betaling med kort eller Vipps

Norkarts eNabovarsel er godkjent av DiBK (Direktoratet for Byggkvalitet) – og Arkitektbedriftene som er en bransje og arbeidsgiverorganisasjon for arkitekter har tatt i bruk eNabovarsel i sin søknadsløsning. Ved bruk av løsningen betaler en med kort eller Vipps – og hele prosessen med utsendelse av nabovarsling er gjort unna på kort tid.

Kategorier

Norkart tilbyr markedsledende løsninger innen kommunalteknikk, kart- og eiendomsinformasjon til offentlig og privat sektor. Vi har Norges mest komplette datavarehus for geografisk informasjon. Nøkkelen til suksess ligger i nærhet til kunden, gjennomføringskraft og kompetansen til våre 170 medarbeidere.

Aksel Olsen

Produktuvikler 922 80 863