Inviterer finansnæringen i Bergen til workshop om digital sikkerhet

Inviterer finansnæringen i Bergen til workshop om digital sikkerhet

Noroff Accelerate henter internasjonal ekspertise til Bergen når de inviterer beslutningstakere fra finansnæringen til to dager med foredrag, workshop og relasjonsbygging i Noroffs splitter nye campus i Bergen.

Arrangementet har fått tittelen «Secure Product Delivery for Finance» og målgruppen er ikke IT-folk, men beslutningstakere og andre som er en del utviklingen av digitale produkter innenfor finans.

- Dette er ikke et vanlig kurs, men en møteplass der du får innsikt i caser fra finansindustrien og muligheten til å møte internasjonale eksperter på disse fagområdene. Du vil få verktøy og kunnskap du kan ta i bruk i din organisasjon med en gang. Det handler om hvilke sikkerhetshensyn man bør ta, og hvilken kunnskap man trenger, når man jobber med produkt- og kundeopplevelser, sier Erlend Koppen Skar. Han er leder for Noroff Accelerate og har mange år bak seg i finansindustrien, blant annet i DNB.

- Dette er ikke for IT-hodene, men alle rundt dem, ledere og beslutningstakere som har behov for å forstå både mulighetene og farene innenfor digital sikkerhet.

Det er et begrenset antall plasser ettersom mye av aktiviteten disse dagene vil foregå i workshops der ekspertene fra det London-baserte selskapet Secure Delivery vil jobbe sammen med deltakerne.

Les mer om programmet her.

Ny satsing på Tech Management

Det er Naomi Freeman, nylig ansatt i Accelerate for å utvikle programområdet «Tech management», som har satt sammen arrangementet.

Naomi Freeman

- Ledere har behov for å ha oversikt over hele sikkerhetsbildet, ikke bare det folk kan se. Det er bare toppen av isfjellet. Skal du lage bedre og sikrere produkter må sikkerhet være i fokus gjennom hele produktreisen, sier Freeman, som gleder seg over samarbeidet med Secure Delivery.

- Noroff Accelerate er stolte over å kunne tilby denne workshopen for første gang i Norge. Secure Delivery jobber med store internasjonale selskaper, og vil gjennom konkrete eksempler fra industrien gi en unik innsikt som du kan ta tilbake til din bedrift, sier Freeman.

Det er begrenset kapasitet på todagers-programmet, men det vil være åpent for alle fra kl. 15 til 18.00 tirsdag 10. Mai.

- Da inviterer vi alle som ønsker å lære mer om sikkerhet og teknologiledelse, også de som ikke jobber innen finans, til en samling på Noroff Campus. Det vil bli faglig innhold, men først og fremst ønsker vi å skape en møteplass der du kan knytte kontakt med fageksperter og bransjekolleger i en uformell setting. Du får også mulighet til å se Noroffs nye campus og få innblikk hva Noroff Accelerate kan tilby av kurs og kompetanseheving i tiden fremover, sier Freeman.

Meld deg på arrangementet her.

Mathilde Stray Øksendal

Pressekontakt Innholdsmarkedsfører og webredaktør Pressekontakt 90718799

Fokus på digital kompetanse tilpasset næringsliv og bransjenes behov

Hos Noroff studerer fremtidens digitale innovatører. Utdanningstilbudet består av høyskole, fagskole og nettstudier. Vi har campus i Oslo, Bergen, Stavanger og Kristiansand.

Noroff - School of technology and digital media
Elvegata 2A