Lena (42) tar nettstudier fra Gran Canaria

Lena (42) tar nettstudier fra Gran Canaria

Alt du trenger er internettilkobling. Jeg har studert på stranden, fra en seilbåt og på kafé, sier Lena. Samtidig utvikler hun sin egen bedrift.

Jeg befinner meg utelands, samtidig som jeg gjennomfører flere prosjekter for min egen bedrift. Nettstudier er den perfekte løsningen, da arbedistiden er fleksibel og studiene hjelper meg å utvikle bedriften i riktig retning, sier Lena Fagerwing (42).

Hun beklager seg for at det blir litt «svorsk».

Jeg tror det blir mest norsk, smiler hun.

42-åringen har bodd i Nord Norge de siste 15 årene, helt fra hun begynte på Lofoten Folkehøyskole og ble helt forelsket i regionen. I og med at hun er utdannet marinebiolog dras hun alltid mot havet.

I dag studerer hun digital markedsføringNoroff Nettstudier fra Gran Canaria.

Velger sin egen ”setting”

Har du ikke arbeidsdisiplin, er ikke nettstudier for deg. Men for deg som har det, er nettstudier en helt fantastisk mulighet. Alt du trenger er internettilkobling. Jeg har studert på stranden, fra en seilbåt og på kafé. For meg er det det best tenkbare scenarioet. Jeg blir enda mer motivert når jeg kan velge min egen «setting», sier Lena.

42-åringen har hatt sin egen bedrift i 10 år, men i fjor startet hun eget AS. Taste of Salt AS bruker marinebiologisk kompetanse og kunnskap innenfor opplevelsesnæringen for å inspirere andre. Bedriften fokuserer på innovative muligheter.

Det som er mest aktuelt nå er en innovativ digital plattform. Det er et utrolig spennende prosjekt, der jeg bruker alt jeg lærer via Noroff. Alle mine prosjekter har nytte av studiet. Å synes er viktig for å utvikle en hvilken som helst bedrift, sier hun.

Under studiet skal hun knekke koden for å nå ut til sitt marked, sier hun bestemt.

Nå satser jeg alt på utviklingen av vår nye digitale plattform, for å få til suksess. Jeg er veldig glad jeg fant Noroff under denne viktige fasen i bedriften.

«"

Taste of Salt fokuserer på bærekraftig bruk i hele produktkjeden. Foto: Skjermdump

Har testet flere ulike nettstudier

For Lena var ikke nettstudier noe nytt.

Jeg har gjennomført flere kurs på nett og elsker formatet. Jeg kan være effektiv når det passer, og fordype meg der jeg har ekstra interesse. For meg er det optimalt, og hjelper meg å skreddesy min fremtid.

Hun ubryter:

Digital markedsføring hos Noroff er helt optimalt lagt opp for de som ønsker å arbeide innenfor faget eller utvikle egen bedrift. Jeg har faktisk studert et kort digital markedsføringskurs på nett tidligere, men den når ikke opp til føttene på Noroff sitt. Jeg tror problemet er at mange nettkurs er så formelle, akademiske. Jeg har savnet et kurs hvor jeg får masse kjøtt på beinet og ting jeg kan bruke direkte.

Hvilken oppfølging får du fra faglærerne?

Jeg er utrolig imponert over effektiviteten når det gjelder svar på forespørsler. Svar kommer gjerne innen noen timer. Jeg har fått all hjelp jeg trenger. Det er veldig mye enklere når ting finnes svart på hvitt.

Hvem vil du anbefale nettstudier til?

Absolutt alle, men du må ha selvdisiplin, i tillegg til å være selvgående, avslutter hun.