Disse studiene starter på campus Kristiansand

Disse studiene starter på campus Kristiansand

Noroff lanserer tre nye studietilbud, for å imøtekomme arbeidsmarkedets behov.

Noroff School of Technology bygger et høyteknologisk skolesenter midt i Kristiansand med toppmoderne utdanning innen teknologi og digitale medier, som skal stå ferdig sommeren 2021.

Tre nye studietilbud starter i august, i tillegg til de fem andre bachelorstudiene som allerede tilbys.

Noroff har vært lydhøre på hvilke behov arbeidsmarkedet på Sørlandet har, og lanserer tre nye studietilbud for å imøtekomme disse. Utdanningene er utviklet for at studentene skal kunne gå rett i jobb etter studiene hos Noroff.

De nye studietilbudene er digital markedsføring, frontend-utvikling og UX-design.

Alle studiene er godkjent for lån og stipend i Lånekassen.

Kontinuerlig etterspørsel etter digitale markedsførere

Rolf Michaelsen, Qualified Professionals. Foto: Privat

Den ettårige utdanningen i digital markedsføring fokuserer på strategisk og målrettet markedsføring på nett og sosiale medier.

Rolf Michaelsen, daglig leder/partner i rekrutteringsbyrået Qualified Professionals, erfarer et kontinuerlig behov for digitale markedsførere på Sørlandet.

– Det er et enormt behov for digitale markedsførere i arbeidsmarkedet i Kristiansand. Det er en kontinuerlig og økende etterspørsel etter kompetanse innen fagfeltet, og det vil bare fortsette å øke i årene fremover.

– UX-design er grunnlaget for gode og brukervennlige løsninger

Liv Elin Høy, Sparebanken Sør. Foto: Privat

UX-design er en ettårig teknologiutdanning med fokus på brukeropplevelsesdesign.

– Forståelsen for rollen øker, og flere ser verdien av å ha med seg flinke UX-designere, sier Liv Elin Høy (42), interaksjonsdesigner i Sparebanken Sør.

Hun fortsetter:

– Jeg tror behovet for denne typen kompetanse vil øke fordi god UX-design er et konkurransefortrinn, sier hun videre.

– Høy etterspørsel etter utviklere

Frank Wehus, Effera AS. Foto: Privat

Frontend-utvikling er en toårig teknologiutdanning hvor visuell utforming møter koding, web- og U-design.

– Vi opplever en økt etterspørsel etter kompetanse, noe som ikke er så lett å oppdrive, sier Frank Wehus, Business Development Officer i Effera AS i Kristiansand.

Per dags dato ser det voksende selskapet for seg å ansette to nye frontend-utviklere i løpet av neste halvår.

– Vi opplever høy etterspørsel etter utviklere, avslutter Frank.

Ny campus i august 2021

Den nye campusen ferdigstilles sommeren 2021, og er klar til studiestart i august. Målet er at studentene skal få en praktisk, anvendbar og bransjetilpasset utdanning som alltid er tett på næringslivet.

Bachelorgradene i cyber security, applied data science, digital ettterforskning, interaktive medier-spill og interaktive medier-animasjon tilbys også.