Foto: Høyskolen Kristiania

​Kvalitet i utdanning legger grunnlag for autorisasjon

I går besøkte forsknings- og høyere utdanningsminister Henrik Asheim Høyskolen Kristiania, og møtte ansatte og studenter. Tomas Collin, leder i NOF, var også på plass.

- Vi setter pris på ministerens engasjement og støtter hans gode tilbakemeldinger til Høyskolen Kristiania. Kvalitet i utdanning henger uløselig sammen med kvalitet i yrkesutøvelsen. Norsk Osteopatforbund og Høyskolen Kristiania står sammen om å sikre at fremtidens osteopater er trygge, kompetente og klare for å bidra med å bygge pasientens helsetjeneste, sier Collin.

Høyskolen Kristiania tilbyr fulltidsutdanning i osteopati. Studiet er bygget opp som en BSc. etterfulgt av 1 års videreutdanning. Den NOKUT-akkrediterte utdanningen er en viktig brikke i vår søknad om autorisasjon. Helsedirektoratet sier i sin første vurdering av søknaden at studieløpet vurderes som meget godt, og helsefaglig relevant.

Pressekontakt Styremedlem 988 36 312

Pressekontakt Leder 913 28 430