Nordisk råd anbefaler autorisasjon av osteopater

Nordisk råd anbefaler autorisasjon av osteopater

Onsdag 30. oktober kom Nordisk Råd med anbefaling til Norges og Sveriges regjeringer om å autorisere osteopater, i de respektive landene. En enstemmig votering gir et tydelig signal om at det er på tide at Norge og Sverige følger etter sine naboland.

Felles rammer for osteopatien i Norden vil sikre at alle nordiske borgere får adgang til en kvalitetssikret osteopat.

Vi finner sammenhengen mellom plagene, kroppen og hverdagen til pasienten. Som osteopater må vi ha en helhetlig forståelse av pasientens smerter og plager for å bidra til bedring. Vi bruker derfor god tid både på pasienten og dens helse - med hendene våre som en viktig del av behandlingen.