Norsk Rikstoto sponser NM i turneringspoker

Norsk Rikstoto blir sponsor av årets NM i turneringspoker som arrangeres på Gardermoen fra 24. til 30. november.

Regjeringen åpnet høsten 2014 for å tillate poker i vennelag og NM i turneringspoker, og i år er det andre gang mesterskapet arrangeres i Norge. Det er Blodkreftforeningen som har tillatelse til å avholde mesterskapet, som teknisk gjennomføres av Global Poker Tours Limited. Selskapet er autorisert som entreprenør av Lotteritilsynet.

Norgesmesterskapet i turneringspoker samler hele 5000 deltakere fra hele landet, og skal gjennomføres i perioden fra 24. til 30. november på Thon Hotel Gardermoen. Nå er det klart at Norsk Rikstoto, som har konsesjon til å tilby totalisatorspill på hest i Norge, går inn som en av sponsorene for arrangementet.

Spennende kundegruppe
- Norsk Rikstoto ser Norgesmesterskapet i turneringspoker som en god plass for å markedsføre norsk hestesport og spill på hest til en kundegruppe som er opptatt av spill, konkurranse og underholdning, sier Norsk Rikstotos kommersielle direktør Carl Fredrik Stenstrøm.

Poker på travbanen?
Norsk Rikstoto var en høringsinstans da Kulturdepartementet sendte ut lovforslaget til høring sommeren 2014, og spilleselskapet er positiv til at framtidige mesterskap i poker kan arrangeres på en eller flere av landets tolv trav- og galoppbaner.

- Norsk Rikstoto har løpende dialog med Global Poker Tours Limited for å tilby trav- og galoppsportens anlegg til pokerturneringer, og føler at dette er den riktige arenaen for slike arrangement. Vi kommer også til markedsføre både spill og sport på vår egen stand i forbindelse med turneringen, sier Stenstrøm.