Prinsesse Märtha Louise klar for ekte travløp

Førstkommende lørdag, 8. september klokka 14.52, er prinsesse Märtha Louise klar for å kjøre et ekte travløp. Hun konkurrerer mot noen av landets beste kusker, men akter ikke å gi ved dørene.

Prinsesse Märtha Louise har gjennomgått både teoretisk og praktisk opplæring av Det Norske Travselskap foran lørdagens debut. Hun har også vært på dagsbesøk hos to av Norges beste travtrenere for å skaffe seg erfaring foran lørdagens utfordring.
- Det har vært en stor fordel å kunne trene sammen med Trond Anderssen og Kristian Malmin i Vestre Ådal, og jeg føler meg mer trygg for hver gang jeg kjører en travhest, men du verden for et kick det er å sitte bak en hest som traver i 50 kilometer i timen, sier prinsessen.

- Hun har håndlag
Både Trond Anderssen og Kristian Malmin har latt seg imponere over hvor raskt prinsessen har tilegnet seg kunnskap:
- Hun har et naturlig håndlag med hester, og hun er veldig ivrig etter å lære. Jeg er overbevist om at hun kommer til å takle lørdagens travløp med glans, sier læremester Trond Anderssen.

Kommer til å bli nervøs- Om jeg er nervøs foran lørdagens løp? På en skala fra en til ti vil jeg si tolv, men samtidig gleder jeg meg også. I hvert fall nå i dagene fram mot løpet. På selve løpsdagen kommer nok nervene for fullt, sier prinsesse Märtha Louise. Hun skal kjøre hesten Kick Off Classic som skal ut i et felt som omfatter åtte hester. Kick Off Classic har trukket et gunstig annetspor bak startvogna, og prinsessens hest kommer trolig til å bli en av favorittene i løpet.

Man kan spille
Prinsesse Märtha Louise skal kjøre i 4. løp på Bjerke, og det er åpent for spill. Norsk Rikstoto gir bort hele overskuddet fra løpet, og dette vil gå til et hesterelatert fond i regi hest360.no.

Startlisten:4. løp, 1609 meter. Autostart. Førstepremie i løpet: 16 000 kroner.
1. Raleigh/Eirik Høitomt
2. Kick Off Classic/Prinsesse Märtha Louise
3. Uendy Z.S./Kristian Malmin
4. Önas Julius/Per Oleg Midtfjeld
5. Crunch Classic/Magnus Teien Gundersen
6. Perfect Line/Hans Christian Holm
7. Garfieldz Prinze/Kristine Kvasnes
8. Kemas Starlight/Thor Borg

• norsk rikstoto
  • bjerke travbane
  • trav

Norsk Rikstoto er en frittstående, næringsdrivende stiftelse som ble etablert 24. september 1982 av Det Norske Travselskap (DNT) og Norsk Jockeyklub (NJ). Stiftelsen har et overordnet ansvar for all totalisatorvirksomhet og en overordnet økonomisk styring av hestesporten.

Norsk Rikstoto skal være en vesentlig bidragsyter til å sikre utviklingen av hestehold og hesteavl i Norge.

Morten B. W. Tønnessen

Leder marketing og digitale kanaler +47 91 88 01 32