FRATRER: Adm. dir. Åsne Havnelid fratrer i løpet av 2022

Åsne Havnelid gir seg som sjef for Norsk Tipping i 2022

Åsne Havnelid har ledet Norsk Tipping siden høsten 2016. I sitt seksårige lederskap har hun bidratt til å sikre og forsterke den norske pengespillmodellen. Nå mener Havnelid tiden er inne for å slippe til nye krefter i Norsk Tipping.

- Åsne Havnelid er en målrettet, klok og verdibasert leder som gjennom de ansatte har levert fantastisk gode resultater i Norsk Tipping. Hun har sikret og forsterket det viktige samfunnsoppdraget selskapet har, og jeg vil på vegne av styret takke for den gode og imponerende jobben hun har gjort, sier Norsk Tippings styreleder, Linda Bernander Silseth.

Silseth framhever at Havnelid har endret og utviklet Norsk Tipping i takt med behov og ønsker fra omverdenen for å kunne levere på det viktige samfunnsoppdraget selskapet er tildelt.

- Det å være en ansvarlig spilltilbyder er den fremste og viktigste oppgaven, og Havnelid har gjort Norsk Tipping til en av verdens beste på dette området. Effektiviteten er bedre enn noen gang, med et stabilt og godt overskudd også i 2021, sier Silseth.

Åsne Havnelid har ingen ny jobb som venter etter Norsk Tipping. Hun vil bruke litt tid på å vurdere ulike muligheter.

- Det har vært et privilegium å lede Norsk Tipping med så mange fantastisk dyktige og engasjerte medarbeidere. Jeg har lært masse og fått lov til å være med på å utvikle selskapet videre i en veldig spennende tid, sier hun.

Styret starter nå jakten på en ny leder for Norsk Tipping. Havnelid både ønsker og er innstilt på å lede selskapet videre i denne rekrutteringsperioden og er også tilgjengelig i en overgangsfase.

For ytterligere oppfølging eller spørsmål, ta kontakt med

styreleder Linda Bernander Silseth, 907 35 979

Hovedoppgaven Stortinget har gitt Norsk Tipping er å forebygge problemer som kan følge av pengespill, gjennom å kanalisere nordmenns spillelyst inn mot et offentlig kontrollert spilltilbud.

Hele overskuddet går til samfunnsnyttige formål.

Siden 1948 har Norsk Tipping bidratt med over 194 milliarder kroner (prisjustert) til samfunnsnyttige formål.