KREMMERE: Anne Høgsand og Candita Hillestad mottok pris fra Norsk Tippings Roger Soleim. Foto: Norsk Tipping.

MIX CC Drammen kåret til «Årets kremmer»

Mix CC Drammen ble kåret til «Årets kremmer» i 2018. Prisen ble delt ut ved Norsk Tippings handelskonferanse i Oslo tirsdag.

En gang i året deler Norsk Tipping ut priser til de aller beste kommisjonærene, og i 2018 var konkurransen tøffere enn noen gang. Rundt 3500 kommisjonærer, fra Svalbard i nord til Lindesnes i sør, kjemper om gjeve priser. Det er Norsk Tippings egne salgsledere som nominerer de beste kandidatene fra sitt distrikt, og til slutt står man igjen med en vinner.

Til slutt gikk Mix CC Drammen seirende ut i kategorien "Årets kremmer", etter tøff konkurranse med Sentrum Tips Dokka og Mix Kløve på Voss.

Juryen er imponert over kremmerånden til Mix CC Drammen og mener at kommisjonæren «gjør det lille ekstra som må til». Blant annet er kommisjonæren dyktig til å bruke alle merkedager i året for å skape liv i butikken – og gjerne med kostymer!

Det var daglig leder Anne Høgsand som mottok prisen, som forhåpentligvis får hedersplass i butikken i tiden som kommer.

Thorbjørn A. Unneberg, direktør for Kundemøte i Norsk Tipping, sier:

- Med tusenvis av kundemøter hver dag er kommisjonærene viktige representanter for Norsk Tipping. Det er en stor og viktig jobb, og derfor er det en stor glede for oss å sette ekstra pris på de aller beste.

Her er resten av prisvinnerne:

• Årets dagligvarebutikk: Meny Hovenga
  • Årets servicehandel: Mix Lillesand
  • Årets kommisjonær: Narvesen Mosseporten

Fakta:

Spill hos kommisjonærene utgjør en betydelig andel av omsetningen til Norsk Tipping. I 2018 stod kommisjonærene for 3 milliarder av nettoomsetningen til selskapet.

Kommisjonærene utgjør også en viktig rolle for lokalsamfunnet. I 2018 bidro kundene til Mix CC Drammen med totalt 238 000 kroner i grasrotbidrag til lokale klubber og foreninger.

For ytterligere informasjon:

Roger Solheim, leder Omnikanal: roger.solheim@norsk-tipping.no

Roar Jødahl, kommunikasjonsrådgiver: roar.jodahl@norsk-tipping.no

Produkter som for eksempel Oddsen, Lotto, Flax og Tipping har lange tradisjoner, mens KongKasino, Eurojackpot og Nabolaget er nyere skudd på stammen. Felles for dem er at de skaper spenning og moro i hverdagen til tusenvis av nordmenn, enten drømmen er å bli rik eller bare å krydre fotballkampen med en beskjeden innsats på favorittlaget.
Hvert år kommer spillemidlene norsk idrett, kultur og frivillige, humanitære organisasjoner over hele landet til gode. Spillemidlene er den viktigste bærebjelken for norsk idrett.
Siden 1948 har Norsk Tipping bidratt med over 162 milliarder kroner (prisjustert) til gode formål – til glede for befolkningen over hele landet. I 2019 gikk 5,7 milliarder kroner fra Norsk Tipping til samfunnsnyttige formål.