Nå kommer Nabolaget!

Nå kommer Nabolaget!

- Vi gleder oss til å vise fram Nabolaget – dette skal bli moro!
Fredag ga Kulturdepartementet grønt lys for det nye spillet, og adm. dir. Torbjørn Almlid i Norsk Tipping kan trykke på startknappen for å få Nabolaget på lufta på nyåret.

- Planene er klare og vi har en stab som verker etter å gjøre alt fiks ferdig for å presentere det nye spillet fra Norsk Tipping. Prosessen fram har vært ganske lang, men jeg har stor tro på at kundene vil synes det var verdt ventetiden, sier han.

TV-show på fredager

Nabolaget er et nytt spillkonsept som skal engasjere publikum i tv-sofaen på fredager utover vinteren. Går det som Norsk Tipping håper, vil spillet samle nabolag og skape god stemning i by og bygd over hele landet.

Spillet går ut på å trekke ut en hovedvinner som får en førstepremie på 1 million kroner. Er du med i spillet og bor i nærheten av hovedvinneren, vanker det premie på deg også.

Med andre ord: Vinner du, vinner naboen. Vinner naboen, vinner du!

Humper i veien

Norsk Tipping har lenge jobbet med et nytt spill i lotterikategorien, og etter noen forsinkende humper i veien ga kulturdepartementet klarsignal fredag. Dermed har Norsk Tipping noen hektiske uker på seg for å få alt klart til første trekning på nyåret.

- Attraktive produkter og kontinuerlig fornyelse er en forutsetning for at vi skal kunne fylle vårt oppdrag, som er å kanalisere mest mulig av den norske spillomsetningen til Norsk Tipping. For å få til det, er det avgjørende at vi får anledning til å utvikle nye konsepter. Nabolaget fyller en nisje i markedet der Norsk Tipping hittil ikke har hatt tilbud, sier Almlid, som vektlegger at Nabolaget er selskapets ansvarlige tilnærming til pengespillmarkedet.

Overskudd til gode formål

Overskuddet fra Nabolaget vil i sin helhet bli fordelt mellom en rekke humanitære og samfunnsnyttige organisasjoner.

Bildet: Adm. dir. Torbjørn Almlid og leder av Nabolaget, Tina Thorsen, gleder seg til endelig å komme i gang med det nye spillet. Foto: Norsk Tipping

Norsk Tipping er et statlig aksjeselskap med enerett på en rekke pengespill på det norske markedet. Vårt samfunnsoppdrag er å tilby attraktive pengespill som ikke skaper sosiale problemer. Overskuddet går til samfunnsnyttige formål.

Kjente merkevarer som Lotto, Tipping, Oddsen og Flax er spill fra Norsk Tipping som mange kjenner til, mens nyere tilbud som Belago, Eurojackpot og KongKasino vinner stadig flere tilhengere.  Felles for dem er at de skaper spenning og moro i hverdagen til tusenvis av nordmenn, enten drømmen er å bli rik eller bare å krydre fotballkampen med en beskjeden innsats på favorittlaget. Om lag 1,8millioner nordmenn deltar i selskapets pengespill.

Siden 1948 har Norsk Tipping bidratt med over 110 milliarder kroner (prisjustert) til samfunnsnyttige formål.