Narvesen Mosseporten ble «Årets kommisjonær»

På Norsk Tippings konferanse i Oslo tirsdag ble Narvesen Mosseporten kåret til «Årets kommisjonær» for 2018. Meny Hovenga i Porsgrunn, Mix Lillesand og Mix CC Drammen fikk også utmerkelser.

En gang i året arrangerer Norsk Tipping sin egen fagkonferanse. Det er også anledningen for å gi ekstra oppmerksomhet til kommisjonærene som hver dag møter tusenvis av selskapets kunder. I år kjempet ca. 3500 kommisjonærer fra Svalbard i nord til Lindesnes i sør om den gjeveste prisen av dem alle: «Årets kommisjonær». Til slutt gikk Narvesen Mosseporten seirende ut, etter tøff konkurranse med Obs! City Lade i Trondheim og Obs! Harstad.

Dette sier juryen om vinneren:

"Årets kommisjonær er en butikk som setter seg høye mål og er veldig god på gjennomføring av salgskonkurranser i regi av Norsk Tipping. Butikken fremstår som kreativ og er svært god til å lage et kampanjemateriell tilpasset butikken."

Flere priser delt ut

«Årets kommisjonær» var ikke den eneste prisen som ble delt ut tirsdag. Meny Hovenga i Porsgrunn ble «Årets dagligvare», Mix Lillesand «Årets servicehandel» og Mix CC Drammen stakk av med tittelen «Årets kremmer».

Thorbjørn A. Unneberg, direktør for Kundemøte i Norsk Tipping, sier:

- Med tusenvis av kundemøter hver dag er kommisjonærene viktige representanter for Norsk Tipping. Det er en stor og viktig jobb, og derfor er det en stor glede for oss å sette ekstra pris på de aller beste.

Disse fikk også utmerkelser:

Årets samarbeidspartner: Coop.
Årets hederspris: Odd Birkenes, direktør for verdiøkende tjenester i Norgesgruppen.

Fakta:

Spill hos kommisjonærene utgjør en betydelig andel av omsetningen til Norsk Tipping. I 2018 stod kommisjonærene for 3 milliarder av nettoomsetningen til selskapet.

Kommisjonærene utgjør også en viktig rolle for lokalsamfunnet. I 2018 bidro kundene til Narvesen Mosseporten, Meny Hovenga, Mix CC Drammen og Mix Lillesand 876 000kr i grasrotandel til lokale klubber og foreninger.

For ytterligere informasjon:

Roger Solheim, leder Omnikanal: roger.solheim@norsk-tipping.no
Roar Jødahl, kommunikasjonsrådgiver: roar.jodahl@norsk-tipping.no

• Spill, lotteri

• kommisjonær
  • samarbeidspartnere

Hovedoppgaven Stortinget har gitt Norsk Tipping er å forebygge problemer som kan følge av pengespill gjennom å kanalisere nordmenns spillelyst inn mot et offentlig kontrollert spilltilbud.

Hele overskuddet går til samfunnsnyttige formål.

Siden 1948 har Norsk Tipping bidratt med over 162 milliarder kroner (prisjustert) til samfunnsnyttige formål.

Pressekontakt Kommunikasjonsrådgiver og pressekontakt Generelle spørsmål. 97 07 14 04