NYE I NT-LEDELSEN: Tina Rødahl og Vegar Strand.

Tina Rødahl og Vegar Strand nye direktører i Norsk Tipping

Rødahl er ansatt som direktør for kommunikasjon og samfunnskontakt, og Strand er ny direktør for strategi og analyse.

Administrerende direktør Tonje Sagstuen er fornøyd med å ha landet disse ansettelsene.

- Dette er svært erfarne ledere med dokumenterte resultater på områder som er sentrale for Norsk Tipping. Vi gleder oss til å få dem på plass, sier Sagstuen.

Tina Rødahl kommer fra konsulentselskapet Peer Group, der hun er stifter og partner. Hun har lang fartstid fra lederstillinger, blant annet gjennom AdColony's partneravtale med LinkedIn, hvor hun først var ansvarlig for Norge og senere Skandinavia og Tyrkia. Hun har også erfaring fra TV2 og Dagsavisen, samt styreverv. Hun har mastergrad i International Business fra Leeds Metropolitan University. Rødahl er opprinnelig fra Hamar, og tiltrer stillingen 1. mai.

- Jeg gleder meg til å være med og forme en solid og spennende merkevare sammen med en fagsterk avdeling, og bidra til at Norsk Tipping kan tilby et ansvarlig og attraktivt spilltilbud. Det er noe jeg virkelig ser verdi i, sier Rødahl.

Vegar Strand driver, sammen med tre andre, konsulentselskapet Oplandske, som tilbyr tjenester innen forretningsutvikling, prosjektledelse, endringsprosesser og finans. Han har tidligere vært finans- og strategidirektør for Hoff SA, adm.dir. i avisa Gudbrandsdølen Dagningen, finansdirektør for Ungdoms-OL på Lillehammer, og rådgiver ved PWCs Oslo-kontor. I tillegg kommer en rekke verv som styremedlem og styreleder.

Strand har en master i økonomi og administrasjon fra Norges Handelshøyskole i Bergen, og påbygning innen informatikk ved NTNU. Han er opprinnelig fra Gjøvik, og tiltrer stillingen etter sommeren.

- Norsk Tipping er et veldig spennende teknologiselskap, som jeg gleder meg til å være med og videreutvikle. I tillegg gir det mening å være en del av et selskap som gir store verdier tilbake til samfunnet, og bidrar aktivt til å støtte opp under en stor bredde av det frivillige Norge, sier Strand. Med dette er den nye toppledergruppa i Norsk Tipping komplett. En lenge planlagt omorganisering har, sammen med avgangen til tidligere adm.dir. Thor Gjermund Eriksen og markedsdirektør Thorbjørn Unneberg, ført til at toppledelsen er nærmest totalfornyet. Vi har ansatt både eksterne og interne kandidater, og får nå en optimal miks av kontinuitet og ferske blikk, sier Tonje Sagstuen.

Hovedoppgaven Stortinget har gitt Norsk Tipping er å forebygge problemer som kan følge av pengespill, gjennom å kanalisere nordmenns spillelyst inn mot et offentlig kontrollert spilltilbud.

Hele overskuddet går til samfunnsnyttige formål.

Siden 1948 har Norsk Tipping bidratt med over 194 milliarder kroner (prisjustert) til samfunnsnyttige formål.