Fredag 25. september kan du oppleve Frida Ånnevik på Nærøyfjorden

Fjordkonsert med Frida Ånnevik på Nærøyfjorden

Fredag 25. september holder Frida Ånnevik en unik konsert på Nærøyfjorden. Frida tar med seg Andreas Løwe på tangenter og Haldor Røyne på gitar til Flåm den siste helgen i september. Om bord på det elektriske fartøyet Future of The Fjords snurrer de deg inn i en verden av sterk musikalsk nerve, personlige tolkninger og noen henimot dansbare beats.

To konserter på én helg

Fretheim Hotel og The Fjords DA  er initiativtakere til fjordkonserten, som er planlagt å bli et årlig høydepunkt i Flåm. Høstkonserten på Nærøyfjorden ble arrangert for første gang i 2019, og ble en skikkelig suksess da ISÀK spilte for en fullbooket båt.

I år er det Frida Ånnevik som står for musikken, og det blir konsert både fredag 25. og lørdag 26. september. Konserten lørdag den 26. ble annonsert først, og da den ble fullbooket allerede tidlig i sommer er det nå satt inn en ekstra konsert. Fredag den 25. er det fremdeles ledige billetter tilgjengelig.

For de som ønsker en helaften ved fjorden, tilbys det konsertpakker med middag inkludert både på historiske Fretheim Hotel i Flåm og nyrenoverte Hotel Aurlandsfjord i Aurland.

En magisk konsertarena

Kombinasjonen av stillegående, helelektriske Future of The Fjords og den UNESCO verdensarvlistede Nærøyfjorden er en perfekt ramme for en konsert med Frida Ånnevik. Her kommer virkelig Fridas melodiøse detaljrikdom til sin rett, med synet av mektige fjell og koselige fjordbygder som bakteppe.

For enklere å kunne holde avstand, er kapasiteten om bord i år redusert og konserten vil bli holdt innendørs. Vinduene som går fra gulv til tak gir likevel gjestene full utsikt til det høstfargede landskapet utenfor. Høyttalere sørger for musikk ute på dekk, for de som ønsker å oppholde seg der. Båten har full universell utforming, så her kan alle delta.

Frida Ånnevik

I Januar 2020 var Frida med i «Hver gang vi møtes» som ble sendt i beste sendetid på TV2 åtte lørdager på rad. Der fremførte og hedret hun musikalske kolleger som Odd Nordstoga, Aslag Haugen, Chris Holsten og Tuva Syvertsen med flere. I 2020 feirer også Frida sine første 10 år som artist, tekstforfatter og låtskriver.

13. September hun ut sitt femte album «Andre sanger». Albumet høstet et lass med femmere og fikk listeplass på NRK P3 og NRK P1! Kanskje har du hørt både «Tenkt meg om» (Astrid S) og «Henger sammen» (Alicia Keys) på radio i høst. «Andre sanger» er et plateprosjekt som har blitt til over flere år. Albumet består av 10 sanger som betyr mye for Frida, hvor hun har gjendiktet et vidt spenn av artister og låtskrivere som Joni Mitchell, Spice Girls, Astrid S, og Janis Ian. Med denne utgivelsen har Frida nok en gang befestet sin posisjon som en av landets beste tekstforfattere.

«Frida Ånnevik synger coverlåter, og oppnår målet med sånt: Å få det til å høres ut som et helt eget, personlig album» - Dagsavisen

Praktisk informasjon

• Ombordstigning fra kl. 16:30