Start påsken med Vatnahalsen Photo Challenge

Vatnahalsen Photo Challenge

Start påsken med en helg på Vatnahalsen med mulighet til å vinne til sammen 20. 000 kroner. Vatnahalsen Photo Challenge går av stabelen fredag 26. - søndag 28. mars 2021.

Skifotokonkurranse

Vatnahalsen Photo Challenge er en uformell skifotokonkurranse hvor alle kan delta. Grupper på opp til 5 personer går sammen, og i løpet av to-tre dager er det om å gjøre å forevige de gode skiopplevelsene på best mulig måte. Vinneren i «beste foto» og «beste bildeserie/video» får 10.000,- hver.

Dette er en skifotokonkurranse og alle bilder som er relatert til skikjøringen på Vatnahalsen vil bli vurdert av juryen. God historiefortelling vil bli verdsatt. Man trenger ikke være den råeste på ski så lenge man har et godt blikk og en god historie. Bildene til konkurransen må være tatt i tidsrommet onsdag 24. til lørdag 27.03. Bildene må være innlevert senest kl. 18.00 lørdag.

Fri bruk av Flåmsbana

Arrangementet foregår på Vatnahalsen på toppen av Flåmsbana, og alle deltagerne bor på Vatnahalsen Hotell. Vatnahalsen har blitt en populær destinasjon for toppturer, og kan kun nås med tog. Under arrangementet kan deltagerne bruke Flåmsbana fritt til å komme seg rundt i området.

Under arrangementet vil det være guider til stede som til enhver tid vil kunne orientere om snø - og skredsituasjon. Det er utallige muligheter for både freeridere som søker bratte linjer, de som har mer fokus på turen og ikke minst «bakgårdsjibbere» som søker fotovennlige motiver i terrenget.

Bula Bakgårdsjibb og 2 x 10.000,-

Lørdag ettermiddag er det «Bula Bakgårdsjibb» og afterski. Det bygges noen elementer bak hotellet, og ikke minst et vannbad i bunn der alle som vil prøve seg kan ta sjansen på å komme «tørrskodd» over. Musikk, pølser og god drikke setter stemningen, og sannsynligheten er stor for at det vil bli foreviget noen minneverdige øyeblikk på foto/film.

Til slutt er det bankett og ikke minst premieutdeling. Det skal deles ut 2 x 10.000,- til henholdsvis beste stillbilde og beste bildeserie/video. I tillegg er det en drøss av premier fra våre samarbeidspartnere som virkelig monner.

Kaia Finne

Pressekontakt Salg- og markedsdirektør 480 66 092